meallamatia.blogspot.gr

meallamatia.blogspot.gr

Τετάρτη 5 Σεπτεμβρίου 2012

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΑΠΟ ΤΗ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ ΜΑΡΙΑ ΤΖΙΡΙΤΑ ΣΤΟ "meallamatia"

   Γνώρισα τη Μαρία Τζιρίτα μέσω Διαδικτύου, ανταλλάσσοντας 2-3 mail λίγο πριν εκδοθεί το «Μάτια Μου» και ενώ η Μαρία ολοκλήρωνε σχεδόν τη συγγραφή του. Μου έκανε την τιμητική πρόταση να βάλει ως επίλογο στο «Μάτια Μου» τον δωδεκάλογο συμπεριφοράς απέναντι στα άτομα με προβλήματα όρασης που έγραψα και δημοσίευσα ηλεκτρονικά το 2008 με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα του Λευκού Μπαστουνιού για τους τυφλούς. Διάβασα το βιβλίο, ενθουσιάστηκα με τη ρεαλιστική προσέγγιση των τυφλών που δεν παραμορφωνόταν η καθημερινή τους ζωή, οι ιδιαιτερότητες και οι συνήθειες τους για τις ανάγκες ενός μυθιστορήματος και δέχτηκα. Κάπως έτσι χτίστηκε η φιλία μου με τη Μαρία που κρατά μέχρι σήμερα και μου δίνει το προνόμιο να διαβάζω τα βιβλία της λίγο πριν κυκλοφορήσουν διψώντας για τις νέες εμπνεύσεις της.
Μάλιστα έχουμε δώσει και μια υπόσχεση με ανοικτή αλλά σύντομη ημερομηνία: θα της δώσω αληθινά περιστατικά και θα γράψει ένα μυθιστόρημα για μια πολύπαθη, αυτοκαταστροφική μα και απολαυστική σχέση από απόσταση και………


Αποκλειστική Συνέντευξη από τη Συγγραφέα Μαρία Τζιρίτα στο «ΜΕΑΛΛΑΜΑΤΙΑ»


-Κάθε πότε ξεκινά μια συγγραφέας να γράφει ένα καινούριο βιβλίο; Τα κίνητρα για να ξεκινήσεις να γράφεις ένα μυθιστόρημα είναι πάντα τα ίδια;

Δεν υπάρχει συγκεκριμένη χρονική στιγμή. Όταν μπει μια ιδέα στο μυαλό μου με κάποια αφορμή, ξεκινάω να γράφω το βιβλίο μου! Συνήθως κάτι από την καθημερινή μου ζωή, κάποια συζήτηση, κάτι που θ’ακούσω ή θα ζήσω εγώ η ίδια, μπορεί ν’αποτελέσει έμπνευση για ένα βιβλίο.


-Τα περισσότερα από τα βιβλία σου βασίζονται σε αληθινές ιστορίες. Πόσο εύκολο είναι να πάρεις κομμάτια της ζωής ενός ανθρώπου και να τα κάνεις μυθιστόρημα και τι πρέπει οπωσδήποτε να προσέξει ο συγγραφέας σ’αυτό;

Είναι πράγματι πολύ δύσκολο να γράφεις μια αληθινή ιστορία, γιατί σε αυτή την περίπτωση πρέπει να μένεις πιστός στην πραγματική ιστορία και να βάζεις φρένο στη φαντασία σου. Η μυθοπλασία είναι πιο ευέλικτη, πηγαίνει όπου θέλει εκείνη. Στις αληθινές ιστορίες υπάρχει πάντα ο κίνδυνος να μην αποτυπώσει ο συγγραφέας τα πραγματικά συναισθήματα των ηρώων κι αυτό είναι ένα αρκετά βαρύ φορτίο.


-Είσαι ήδη πολυγραφότατη και επιτυχημένη συγγραφέας. Ποιό είναι το μυστικό και η συνταγή της επιτυχίας;

Δεν υπάρχει ούτε μυστικό, ούτε συνταγή. Κάθε βιβλίο είναι μια μοναδική διαδρομή προς την αυτογνωσία. Καταγράφω τις σκέψεις μου, τα συναισθήματα μου και τους προβληματισμούς μου κι έτσι δημιουργείται κάθε μου έργο. Αν κάποιος δοκιμάσει να γράψει με συνταγή, τότε θα χαθεί η μαγεία της τέχνης…


-Υπάρχει κάποιος συγγραφέας που θαυμάζεις και αγαπάς πολύ και θα ήθελες ίσως κάποια στιγμή να προλογίσει και ένα βιβλίο σου;

Υπάρχουν πολλοί και με χαρά και περηφάνια μπορώ να πω ότι έχουν ήδη μιλήσει για δικά μου βιβλία. Από αυτές που λατρεύω και θαυμάζω απεριόριστα είναι η Πόλυ Μηλιώρη, η Μάρω Βαμβουνάκη και η Χρύσα Δημουλίδου.


-Κάποιος που ξέρει καλά τη Μαρία Τζιρίτα, θα δει να καθρεφτίζονται πτυχές του χαρακτήρα της, βιώματα της και προσωπικές της στιγμές στα βιβλία της;

Ναι, φυσικά, είναι αναπόφευκτο. Ένας διορατικός κι ευαίσθητος άνθρωπος που θα έχει διαβάσει τα βιβλία μου, σίγουρα θα με ξέρει πολύ καλύτερα απ’όσο με ξέρουν οι φίλοι κι οι συγγενείς μου!


-Ποιά είναι τα χόμπι της Μαρίας Τζιρίτα και πώς γεμίζεις τον ελεύθερο χρόνο σου;

Τελευταία τον περισσότερο ελεύθερο χρόνο μου τον περνάω στο ίντερνετ, σε επικοινωνία με φίλους και αναγνώστες! Φυσικά υπάρχει πάντα το διάβασμα για μένα κι επίσης τα σκυλάκια μου που απαιτούν κι αυτά αρκετό από τον χρόνο μου καθημερινά!


-Υπάρχει τώρα κάτι στα σκαριά και τι να περιμένουμε από σένα στο μέλλον;

Μόλις ολοκλήρωσα το επόμενο βιβλίο μου, το οποίο είναι εν μέρει αστυνομικό μυθιστόρημα, αλλά κυρίως κοινωνικό, όπως τα προηγούμενα. Για το μέλλον δεν ξέρω, δεν μπορώ να προβλέψω!


-Έχεις πει παλαιότερα ότι κάθε σου βιβλίο το αγαπάς και για έναν ξεχωριστό λόγο. Θες να μας δώσεις ένα χαρακτηριστικό για ένα ένα τα βιβλία σου ως σήμερα;

Το Παιδί της αγάπης είναι το πρώτο μου παιδί και θα είναι για πάντα ξεχωριστό για το λόγο αυτό… Το Μάτια μου το φαντάστηκα να εκτυλίσσεται στο Τολό, το χωριό μου (το οποίο είναι και στο εξώφυλλο του) και γι αυτό έχει μοναδική θέση στην καρδιά μου… Το Αν δεν υπήρχε αύριο, το έγραψα σε μια δύσκολη φάση της ζωής μου και με βοήθησε πολύ να ξεπεράσω επώδυνες καταστάσεις… Το Όταν αγαπάς είναι για πάντα, εξιστορεί την ιστορία της φιλίας μου με μια γυναίκα και με συγκινεί ιδιαίτερα για το λόγο αυτό… Η Γυναίκα που ήξερε μόνο ν’αγαπάει, είναι η αληθινή ιστορία της Αλέκας, στην οποία θα χρωστώ αιώνια ευγνωμοσύνη που μου επέτρεψε να ζήσω τη ζωή της μέσα από το βιβλίο μου και να γίνω καλύτερος άνθρωπος…


-Σε όλη σου αυτήν την πορεία στη λογοτεχνία, νιώθεις την ανάγκη να αναφέρεις και να ευχαριστήσεις κάποιους ανθρώπους που σε βοήθησαν να φτάσεις ως εδώ και σε στηρίζουν μέχρι σήμερα;

Πρώτα απ’όλους τον εκδοτικό μου οίκο, τον κύριο Θάνο Ψυχογιό κι όλους τους συνεργάτες του, που με έκαναν να νιώσω ότι ανήκω σε μια οικογένεια, σε έναν οίκο με την κυριολεκτική έννοια της λέξης – σπίτι για μένα… Μεγάλο ευχαριστώ χρωστάω σε συγγραφείς που γνώρισα και με στήριξαν έμπρακτα, ηθικά και πρακτικά με όλη τους την καλοσύνη και ανιδιοτέλεια. Το μεγαλύτερο ευχαριστώ όμως το απευθύνω στους αναγνώστες μου, στους οποίους χρωστάω την ύπαρξη μου. Αν δεν υπήρχαν εκείνοι, δε θα υπήρχα ούτε εγώ…



Βιογραφικό Σημείωμα

Η ΜΑΡΙΑ ΤΖΙΡΙΤΑ γεννήθηκε στην Αθήνα το 1967.
Από μικρή ηλικία έγραφε διηγήματα εμπνευσμένα από την καθημερινότητα, και στο σχολείο αρκετές εκθέσεις της είχαν διακριθεί και βραβευτεί σε πανελλήνιους διαγωνισμούς. Σπούδασε ψυχολογία στη Φιλοσοφική Σχολή Αθηνών κι έκανε μεταπτυχιακές σπουδές στην Ιταλία, με αντικείμενο τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες. Ασχολήθηκε με τη διδασκαλία, αλλά τα τελευταία χρόνια την κέρδισε ο κόσμος των επιχειρήσεων και του μάρκετινγκ.
 
Σήμερα εργάζεται ως υπεύθυνη πωλήσεων σε κατασκευαστική εταιρεία στη Γλυφάδα. Έχει μια κόρη και το χόμπι της είναι τα ενυδρεία. Λατρεύει τα ζώα και πολύ συχνά γράφει ιστορίες με πρωταγωνιστές τα αγαπημένα της χρυσόψαρα. Από τις Εκδόσεις ΨΥΧΟΓΙΟΣ κυκλοφορούν με μεγάλη επιτυχία τα μυθιστορήματά της ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ, το οποίο είναι εμπνευσμένο από μια αληθινή ιστορία,  ΜΑΤΙΑ ΜΟΥ, κοινωνικό μυθιστόρημα,  ΑΝ ΔΕΝ ΥΠΗΡΧΕ ΑΥΡΙΟ, μυθιστόρημα με προεκτάσεις επιστημονικής φαντασίας,ΟΤΑΝ ΑΓΑΠΑΣ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ, ένα βιβλίο που εξυμνεί τη φιλία και Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΠΟΥ ΗΞΕΡΕ ΜΟΝΟ ΝΑ ΑΓΑΠΑΕΙ, επίσης βασισμένο σε αληθινή ιστορία. Όλα της τα βιβλία έχουν γίνει Best Seller, ξεπερνώντας σε πωλήσεις τα 150.000 αντίτυπα.

Για μια απευθείας επικοινωνία με
τη συγγραφέα μπορείτε να επισκεφθείτε
 τη σελίδα της στο ίντερνετ:
www.mariatzirita.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου