meallamatia.blogspot.gr

meallamatia.blogspot.gr

Δευτέρα 8 Δεκεμβρίου 2014

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ!!! ΟΣΑ ΔΕ ΛΕΝΕ ΤΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ ΠΑΣΧΑΛΗ ΤΕΡΖΗ!


Θυμάμαι τον περσινό Ιούνιο, όταν ο Πασχάλης Τερζής μου είχε κάνει το δώρο να βρεθώ πέντε μέρες στις ατελείωτες πρόβες που έκανε σε γνωστό κέντρο διασκέδασης στην Αθήνα, πριν ξεκινήσει έναν κύκλο συναυλιών σε όλη την Ελλάδα. Ήμουν ανάμεσα στους ελάχιστους θαυμαστές του που είχαν την τύχη να τον ξανακούσουν ατελείωτες ώρες από κοντά, μετά από πολλά χρόνια αποχής του από τη νύχτα και τις πίστες. Τότε σας είχα μεταφέρει κάποια στιγμιότυπα από τις πρόβες, αποκλειστικά μέσα από το «Με Άλλα Μάτια»! Θυμηθείτε:


Κράτησα τότε πολλές σημειώσεις παρατηρώντας τον Πασχάλη στις πρόβες, ή και από όσα μας εξιστορούσε ή συζητούσαμε στα διαλείμματα, αλλά και τα βράδια μετά το τέλος της μουσικής αυτής απόλαυσης! Και πόσα να σας γράψω στο περσινό μου άρθρο;;; Δε χωρούσαν όλα! Κάποια θα σας τα πω και εδώ. Και πάλι δε χωράνε όλα σε ένα, σε δύο ή σε πολλά άρθρα! Γιατί ο Άνθρωπος Πασχάλης Τερζής, μάλλον δε χωρά σε μία μόνο ανθρώπινη καρδιά!!!



Και αν γράφω τώρα αυτό το άρθρο, είναι γιατί ο Πασχάλης Τερζής μου λείπει σαν τραγουδιστής! Και εσάς, πολύ! Το ξέρω! Είμαι όμως ευλογημένος, γιατί ο Πασχάλης δε μου λείπει σαν άνθρωπος! Μου κάνει την τιμή και επικοινωνούμε συχνά, κατ’ ιδίαν. Και χαίρομαι γιατί είναι καλά, γερός και ευτυχισμένος κοντά στην οικογένεια του! Τι και αν κάποια παπαγαλάκια των ΜΜΕ θέλουν να του συμβαίνουν κάθε τόσο τα μύρια όσα;;; Απαξιεί ακόμη και να τους διαψεύσει. Και καλά κάνει!

Δε θα ανατρέξω σε πρόσφατες επικοινωνίες μας, είναι ακόμη αυτές μούστος μέσα μου. Όταν γίνουν παλιό καλό κρασί, ίσως έρθει η ώρα να τις μοιραστώ μαζί σας! Μα να τι μπορώ να σας πω σε αυτές τις σελίδες:

 «Δε θέλω να μου ξαναπείς «Είσαι Θεός» και άλλες τέτοιες υπερβολές», με μάλωσε ένα βράδυ μετά τις πρόβες. «Θέλω να συγκρίνομαι πάντα με το καλύτερο και να βελτιώνομαι. Όταν τραγουδάω τα δίνω όλα. Δε μπορείς να τραγουδάς λίγο. Ούτε έχω πει κάποιο βράδυ ότι απόψε πάω μόνο για το μεροκάματο. Εγώ κάθε φορά θέλω να τιμώ τον κόσμο δίνοντας τον καλύτερο μου εαυτό για κάθε δευτερόλεπτο, γιατί χάρη στην αγάπη και την υποστήριξη του κόσμου έγινα αυτός που είμαι». Και συμπλήρωσε: «Πρέπει να σταματάς όταν είσαι ψηλά, αλλιώς θα αρχίσεις να ξεφτιλίζεσαι και δε θα το πάρεις χαμπάρι»… «Πρέπει να σέβεσαι τον εαυτό σου και τον κόσμο».

 «Θυμάμαι έναν πρώην Υπουργό που είχε αποκαλέσει «ζουλού» όσους πάνε στα μπουζούκια και μετά αναγκάστηκε να ζητήσει δημόσια Συγγνώμη. Και καλά έκανε! Ρωτάει τι μπορεί να κρύβει μέσα του όλος αυτός ο κόσμος και πόσο καιρό κάνει να μαζέψει τα χρήματα για να μπορέσει να πάει μια βραδιά να ξεσπάσει και να διασκεδάσει στα μπουζούκια»; Μου διηγούνταν ένα βράδυ και μετά μας περιέγραψε πώς το Alter Hall στην Αγγλία έγινε σκυλάδικο με τα τραγούδια του σε μια επίσκεψη του!

Στην ερώτηση μου για τη συνέχεια στο λαϊκό τραγούδι, είχε απαντήσει τότε: «Δεν πιστεύω φυσικά πως είμαι ο τελευταίος λαϊκός τραγουδιστής. Και καλά λαϊκά τραγούδια γράφονται ακόμη και καλοί λαϊκοί τραγουδιστές υπάρχουν και μετά από μένα. Ας αναρωτηθούμε όμως μήπως τους ψάχνουμε σε λάθος χώρους ή με λάθος τρόπο, γι’αυτό δεν τους βρίσκουμε εύκολα».

Μια φορά που του είπα «Πασχάλη έχει το λαό σου εσύ», με μάλωσε: «Είναι λάθος να λέει ένας τραγουδιστής «ο κόσμος μου». Ο κόσμος δεν ανήκει σε κανέναν. Είναι τέχνη να τραγουδάς καλά, μα είναι ακόμη μεγαλύτερη τέχνη να δίνεις στον άλλον ότι έχεις στην ψυχή σου. Ο κόσμος την καταλαβαίνει τη διαφορά, δεν τρώει παραμύθι»!



Η Ανθρώπινη Πλευρά του Πασχάλη! 

Για δεκαετίες ο Πασχάλης τερζής υπηρετεί με αγάπη και πάθος το Ελληνικό Λαϊκό τραγούδι, απλός, προσιτός και πάντα μακρυά από την υπερβολική δημοσιότητα, με προτεραιότητα του την οικογένεια του και τρόπο ζωής του την ταπεινότητα και την αλληλεγγύη!

 «Με 40 πυρετό και ένα αμάξι γεμάτο χαρτομάντιλα ποτισμένα στον ιδρώτα, έχει ταξιδέψει χιλιόμετρα και έχει δώσει αφιλοκερδώς συναυλία υπέρ των παιδιών», μου είχε διηγηθεί πέρυσι την ιστορία συγκινημένος ένας στενός του συνεργάτης.

Άλλο ένα δείγμα από το μεγαλείο ψυχής του Πασχάλη Τερζή;;; Η επίσκεψη του πριν λίγα χρόνια σε μικρά παιδιά που δίνουν τη μάχη τους με τον καρκίνο, στο Νοσοκομείο Παίδων «Αγλαΐα Κυριακού»: «Ένας μικρός επτά ετών, χωρίς μαλλιά και ταλαιπωρημένος από της χημειοθεραπείες, θυμόταν ένα προς ένα τα τραγούδια από τους δίσκους μου απ’έξω και τα τραγουδούσε, μέχρι και με ποια σειρά ήταν αυτά ηχογραφημένα στο cd! Τον άκουγα συγκινημένος να μου λέει ότι ο πατέρας του στο σπίτι έπαιζε στην κιθάρα μόνο Τερζή και έτσι με έμαθε, ενώ στη γωνιά του δωματίου η μάνα του μικρού έκλαιγε. Και τότε συγκλονίστηκα γιατί ο πιτσιρικάς κοιτάζει τη μάνα του νευριασμένος και της λέει: «καλά σήμερα βρήκες να κλαις; Σήμερα είναι ο Τερζής εδώ, έχουμε πανηγύρι»…», μοιράζεται ο κ. Τερζής μαζί μας, με φωνή που σπάει από συγκίνηση.

Του αρέσει ο εαυτός του όπως είναι, αστειεύεται με τα κιλά του, αγαπά τη ζωή και τους συνανθρώπους του, έχει μάθει να βοηθάει γιατί έχει γεννηθεί και έχει μεγαλώσει στα δύσκολα: «Δε μπορεί εσύ να περνάς καλά και ο διπλανός σου να υποφέρει», λέει συνεχώς και κάθε τόσο προσφέρει δεκάδες χιλιάδες ευρώ στηρίζοντας νέα ζευγάρια να αρχίσουν τη ζωή τους, βοηθώντας μικρά παιδιά, γεμίζοντας τα καλάθια των κοινωνικών παντοπωλείων ανά τη Βόρεια Ελλάδα, ενισχύοντας ολόκληρες οικογένειες που το έχουν ανάγκη, όλα υπό έναν όρο: «Να μη μαθαίνει κανείς τίποτα», τους επιβάλλει ο κ. Τερζής.

Ακόμα θυμάμαι την 3η Δεκεμβρίου 2009, Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, όταν είχα φορέσει μάσκα και είχα κλείσει τα μάτια στους Πασχάλη Τερζή, Δημήτρη Κωνσταντάρα και Χάρη Ασημακόπουλο και τους είχα πάει μια βόλτα με το λευκό μου μπαστούνι στα αφιλόξενα πεζοδρόμια της Αθήνας στην Πανεπιστημίου και τους γύρω δρόμους, για να στείλουμε έτσι όλοι μαζί το μήνυμα για «Ελεύθερα Πεζοδρόμια και Πρόσβαση Παντού Για Όλους Χωρίς Εμπόδια»!


Ο Παππούς Πασχάλης

Ακόμα γελάω όταν θυμάμαι τις πλάκες που μας εξιστορούσε με το μικρό του εγγονό, Πασχάλης Τερζής και αυτός!

«Πασχάλη όταν γίνεις 18 χρονών θα πάρω την ταυτότητα σου να δείχνω νεότερος, του λέω μια μέρα», μας αφηγείται ο τραγουδιστής και συνεχίζει γελώντας: «Και εγώ παππού θα πάρω το βιβλιάριο των καταθέσεων σου, μου απάντησε ο μικρός»!!!

Μια άλλη μέρα, παππούς και εγγονός έκαναν βόλτα, όταν ένας θαυμαστής χαιρετά τον τραγουδιστή: «Γεια σου Πασχάλη»! Τότε ο τραγουδιστής ρωτά τον εγγονό του κάνοντας πλάκα: «Καλά ρε Πασχάλη που σε ξέρει αυτός και σε χαιρετάει»; Και ο μικρός αφού το σκέφτεται λίγο του απαντά σαστισμένος: «Ξέρω κι εγώ ρε παππού, από το σχολείο μάλλον»!!!

Ο Πασχάλης Τερζής αγαπά πολύ τα ζώα, ιδίως τα άλογα. Απολαμβάνει να ιππεύει ξυπόλητος! Είχε μεγάλο θαυμασμό για τον πατέρα του. Ακόμη τον θυμάται και έχει κρατήσει πολλές κουβέντες του φυλαχτό ζωής!

Τελευταία παρατήρηση μας και γι ’αυτό το άρθρο;;;

Πώς γλυκαίνει και αλλάζει η χρεία της φωνής του, πως φωτίζεται το πρόσωπο του, κάθε φορά που ο Πασχάλης τερζής αναφέρεται στο στήριγμα του όλα αυτά τα χρόνια, στην ακούραστη συνοδοιπόρο του στη ζωή και πολύ ουσιαστική συμπαραστάτρια του, στην γυναίκα του, στην «Κυρά-Μαίρη» όπως λέει ο ίδιος!


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου