meallamatia.blogspot.gr

meallamatia.blogspot.gr

Παρασκευή 27 Μαΐου 2016

ΣΥΖΗΤΩΝΤΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΗΡΙΑ ΣΤΟ 18o ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΧΑΡΝΩΝ


Το 18ο Δημοτικό Σχολείο Αχαρνών επισκέφθηκαν το πρωί της Πέμπτης 26/05/2016 οι συνεργάτες του ΣΚΕΠ Ειρήνη Τρομπέτα και Βαγγέλης Αυγουλάς, συζητώντας γύρω από την αναπηρία με τους μαθητές της Στ’ Τάξης.

Ο Σύνδεσμος Κοινωνικής Ευθύνης Παιδιών & Νέων ( www.skep.gr ), είναι ένα σωματείο που εδώ και χρόνια επιδιώκει μέσα από βιωματικές δράσεις, την ευαισθητοποίηση του κοινού σε θέματα αναπηρίας, για την αποδοχή της Διαφορετικότητας.

Ο νεαρός δικηγόρος Βαγγέλης Αυγουλάς, έδωσε στα παιδιά  να αγγίξουν την ανάγλυφη γραφή των τυφλών και παράλληλα τους εξήγησε πώς χρησιμοποιεί το Compiouter του ενώ δε βλέπει την οθόνη! Επίσης, έλυσε πολλές απορίες των μικρών μαθητών γύρω από την καθημερινή ζωή ενός τυφλού και τους έδειξε πώς κινείται κάποιος με πρόβλημα όρασης χρησιμοποιώντας το λευκό του μπαστούνι, τους εξήγησε πώς ντύνεται και πώς φαντάζεται τους ανθρώπους που γνωρίζει κ.α.

Τα παιδιά παρακολουθούσαν με ενδιαφέρον κάνοντας πολλές, εύστοχες ερωτήσεις, ενώ κατέκριναν τα πολλά εμπόδια που «κρύβουν» τα πεζοδρόμια από όσους τα χρειάζονται!




Πέμπτη 26 Μαΐου 2016

ΣΥΓΚΙΝΗΤΙΚΗ Η ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΓΙΑ ΤΑ 40 ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΕΞΕΓΕΡΣΗ ΤΩΝ ΤΥΦΛΩΝ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ


Πριν 40 χρόνια, στις 2 Μαΐου 1976, μια ομάδα ατόμων με αναπηρία όρασης καταλαμβάνουν τον Οίκο Τυφλών στην Καλλιθέα, με σύνθημα «ψωμί, παιδεία και όχι επαιτεία», βάζοντας τις βάσεις για την αναγνώριση των ατόμων με αναπηρία ως φορείς δικαιωμάτων. Η κίνηση τους πήρε αμέσως διαστάσεις, μιλούν για τον «Μάη των τυφλών»,  το BBC προβάλει τα αιτήματά τους, τους υποστηρίζουν Ζαν Πολ Σαρτρ, Σιμόν Ντε Μποβουάρ, Μισέλ Φουκώ, Σιμόν Σινιορέ και άλλα μεγάλα ονόματα της ευρωπαϊκής διανόησης. Χιλιάδες κόσμου πραγματοποίησαν διαμαρτυρία συμπαράστασης, η κινητοποίηση συνεχίστηκε με την κατάληψη του Δημαρχείου Αθηνών και με διαδηλώσεις έξω από την Αρχιεπισκοπή, που τότε ήταν υπεύθυνη για τον Οίκο Τυφλών, το σημερινό ΚΕΑΤ.

Μέλος της Συντονιστικής Επιτροπής της κατάληψης ήταν και ο σημερινός πρόεδρος της Ε.Σ.Α.μεΑ. και του EDF Ιωάννης Βαρδακαστάνης, ο οποίος παρευρέθηκε και μίλησε στη συγκινητική εκδήλωση για τα 40 χρόνια από την εξέγερση των τυφλών, την Τετάρτη 18 Μαΐου στο ΚΕΑΤ, όπου προβλήθηκε το ιστορικό ντοκιμαντέρ της Μαίρης Χατζημιχάλη Παπαλιού, για πρώτη φορά με ακουστική περιγραφή (AD) και (SDH) υπότιτλους για κωφούς από την Κίνηση Καλλιτεχνών με αναπηρία.

Την εκδήλωση χαιρέτισαν και απέστειλαν μηνύματα πολλά από τα μέλη της Συντονιστικής Επιτροπής του Αγώνα: ο υπουργός Εσωτερικών Παναγιώτης Κουρουμπλής, η γενική γραμματέας Εθνικής Ομοσπονδίας Τυφλών Παρασκευή Τζαβαλιά, ο πρόεδρος του Πανελληνίου Συνδέσμου Τυφλών Ηλίας Μαργιόλας και μέλος του Γενικού Συμβουλίου της Ε.Σ.Α.μεΑ. και το Μέλος της Ενωτικής Συνδικαλιστικής Κίνησης Χάρης Χουρδάκης. Το παρόν επίσης έδωσε και ο πρώην πρόεδρος της Βουλής Απόστολος Κακλαμάνης, βασικός υποστηρικτής της εξέγερσης των τυφλών το 1976.

Τιμητικές πλακέτες απονεμήθηκαν από την αναπληρώτρια Υπουργό Εργασίας Θεανώ Φωτίου στον Πανελλήνιο Σύνδεσμο Τυφλών και στη σκηνοθέτη κ. Παπαλιού.




ΑΣ ΕΝΩΘΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΕΞΑΦΑΝΙΣΜΕΝΑ ΠΑΙΔΙΑ


«Το Χαμόγελο του Παιδιού» για 13η συνεχή χρονιά πραγματοποίησε Συνέντευξη Τύπου με αφορμή την 25η Μαΐου, Παγκόσμια Ημέρα για τα Εξαφανισμένα Παιδιά, υπό την αιγίδα της Α.Ε. Προέδρου της Δημοκρατίας κυρίου Προκοπίου Παυλοπούλου, στο Ζάππειο Μέγαρο, την οποία συντόνισε η δημοσιογράφος κα. Αλεξάνδρα Καπελετζή.

Στόχος αφενός ήταν να σταλεί ένα παγκόσμιο μήνυμα ελπίδας και αλληλεγγύης στους γονείς των εξαφανισμένων παιδιών και να ευαισθητοποιηθούν όλοι οι αρμόδιοι φορείς, ώστε να αναλάβουν από κοινού δράσεις για την αντιμετώπιση του φαινομένου.

Κατά την έναρξη της Συνέντευξης Τύπου χαιρετισμό απηύθυναν ο Πρέσβυς της Νορβηγίας στην Ελλάδα κ. Jorn Eugene Gjelstad, ο Πρέσβυς της Τσεχικής Δημοκρατίας στην Ελλάδα κ. Jan Bondy, ο Πρέσβυς του Μεξικό στην Ελλάδα κ. Tarcisio Navarrete Montes De Oca, ο Γ.Γ. Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη κ. Τζανέτος Φιλιππάκος, η Αντιστράτηγος της ΕΛ.ΑΣ κα Ζαχαρούλα Τσιριγώτη, ο Υποναύαρχος του Λιμενικού Σώματος κ. Παρασκευάς Παναγιώτης, ο εκπρόσωπος του Υπουργού Εσωτερικών  κ. Ευάγγελος Αυγουλάς, ο πρόεδρος του ΕΚΕΠΥ κ. Παναγιώτης Ευσταθίου, το Ειδικό Στέλεχος της Ομοσπονδιακής Αστυνομίας του Βελγίου στον τομέα των Εξαφανίσεων Ανηλίκων και εξειδικευμένος σε εγκλήματα κατά των παιδιών στην Interpol κ. Alain Remue. Πλήθος εκπρόσωπων φορέων και επιχειρήσεων παραβρέθηκαν στην εκδήλωση.

Στο πλαίσιο της Συνέντευξης Τύπου, ανακοινώθηκαν τα επίσημα στατιστικά στοιχεία του οργανισμού «Το Χαμόγελο του Παιδιού» και της Ελληνικής Αστυνομίας, σχετικά με τις εξαφανίσεις ανηλίκων για το χρονικό διάστημα από 01/01/2015 έως και 30/04/2016 στη χώρα μας, ενώ παράλληλα ανακοινώθηκαν και διεθνή στοιχεία.
  
Ο Πρόεδρος του Οργανισμού «Το Χαμόγελο του Παιδιού» κ. Κώστας  Γιαννόπουλος παρουσίασε τα στατιστικά στοιχεία, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στα στοιχεία του α’ τετραμήνου 2016. Από τις 59 περιπτώσεις που χειρίστηκε το εξειδικευμένο προσωπικό της «116000 Ευρωπαϊκής Γραμμής για τα Εξαφανισμένα Παιδιά» 37 παιδιά (62,71%) εντοπίστηκαν, ενώ για τα 3 παιδιά διεκόπη η επικοινωνία με την οικογένεια. Για 19 περιστατικά συνεχίζεται η αναζήτηση που αφορά σε περιπτώσεις ασυνόδευτων ανηλίκων.

Ο κ. Γιαννόπουλος τόνισε, επίσης, τη διαχρονική παρουσία του οργανισμού δίπλα σε παιδιά πρόσφυγες και μετανάστες, σημειώνοντας ότι από τις 1/1/15 έως τις 30/4/16 «Το Χαμόγελο του Παιδιού» χειρίστηκε 32 περιστατικά εξαφανισμένων ασυνόδευτων ανηλίκων. Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε στο γεγονός ότι οι περισσότερες εξαφανίσεις αφορούν σε φυγές εφήβων, λόγω των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν μέσα στην οικογένειά τους.

Στάθηκε, επίσης, στη σημασία της πρόληψης του φαινομένου των εξαφανίσεων, με ενημερώσεις προς τους γονείς, αλλά και των παιδιών για την ασφάλειά τους, καθώς και τον καθοριστικό ρόλο της έγκαιρης κινητοποίησης και συνεργασίας όλων των εμπλεκομένων φορέων ώστε να μην χάνεται πολύτιμος χρόνος.

Παράλληλα ο κος Γιαννόπουλος αναφέρθηκε στον Επικεφαλής των Διεθνών Συνεργασιών του Οργανισμού «Το Χαμόγελο του Παιδιού», Πρέσβυς Marc Van den Reeck ο οποίος συμμετείχε ως ομιλητής στην εκδήλωση που διοργανώθηκε από την Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία για τα Εξαφανισμένα Παιδιά «Missing Children Europe» και την Ευρωβουλευτή Anna Maria Corazza Bildt στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στις Βρυξέλλες, όπου είχε την ευκαιρία να παρουσιάσει τις δράσεις του ελληνικού Οργανισμού για την προστασία των παιδιών προσφύγων και μεταναστών, συμπεριλαμβανομένων των ασυνόδευτων (εξαφανισμένων) ανηλίκων που διατρέχουν τον κίνδυνο εκμετάλλευσης ή εμπορίας. Ο κ. Marc Van den Reeck παραβρέθηκε στο δείπνο που παρέθεσε το Βασιλικό Παλάτι του Βελγίου για τον εορτασμό της 15ης επετείου ίδρυσης της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας με έδρα τις Βρυξέλλες και την ευαισθητοποίηση και υποστήριξη των εξαφανισμένων παιδιών σε ευρωπαϊκό επίπεδο.  


Τα επίσημα στατιστικά στοιχεία της Ελληνικής Αστυνομίας παρουσίασε ο κος Παναγιώτης Παπαντώνης, Διευθυντής Τμήματος Αναζητήσεων Προσώπων, ενημερώνοντας  ότι το 2015 διαχειρίστηκαν 296 εξαφανίσεις ανηλίκων και βρέθηκαν 270 παιδιά, ενώ για το πρώτο τετράμηνο του 2016 διαχειρίστηκαν 97 εξαφανίσεις και έχουν βρεθεί 74 παιδιά.

Κατεβάστε την παρουσίαση της Ελληνικής Αστυνομίας  εδώ.

Όσον αφορά στα διεθνή στατιστικά, βάσει της Ευρωπαϊκής Επιτροπής 250.000 παιδιά εξαφανίζονται κάθε χρόνο στην Ευρώπη, 1 παιδί κάθε 2 λεπτά. Το 54% των καταγγελιών εξαφάνισης στις Γραμμές 116000 αφορούν σε φυγές εφήβων, και το 29% σε γονικές αρπαγές, σύμφωνα με την ετήσια αναφορά της Missing Children Europe για το 2015. Στο Ηνωμένο Βασίλειο εκτιμάται ότι ετήσια δηλώνονται 140.000 περιστατικά εξαφάνισης ανηλίκων, 383 περιστατικά τη ημέρα. Στο Βέλγιο ο μη κυβερνητικός Οργανισμός Child Focus λαμβάνει καθημερινά 4 νέες δηλώσεις εξαφάνισης.  

Παράλληλα, οι μικροί μας προσκεκλημένοι, από τον παιδικό σταθμό «Λιλιπούπολη», είχαν την ευκαιρία να φυτέψουν σπόρους του λουλουδιού «Μη με λησμονείτε», λουλούδι σύμβολο για τα εξαφανισμένα παιδιά και να διαδώσουν το δικό τους μήνυμα για την παγκόσμια ημέρα.

Στον προαύλιο χώρο του Ζαππείου βρίσκονταν παρατεταγμένα το 1ο Κινητό Εργαστήριο Ενημέρωσης, Εκπαίδευσης & Τεχνολογίας «Οδυσσέας», το κινητό πολυϊατρείο «Ιπποκράτης», ασθενοφόρα, διασωστικά οχήματα, μοτοσυκλέτες, τροχήλατες γεννήτριες, κυνοφιλικές ομάδες και τα πιστοποιημένα σκυλιά έρευνας, οχήματα από το Πυροσβεστικό Σώμα και την ΕΛ.ΑΣ. παρουσιάζοντας τα υλικοτεχνικά διασωστικά μέσα που τίθενται στη διάθεση των αναζητούμενων παιδιών.


Ταυτόχρονα, δράσεις ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης για τις εξαφανίσεις ανηλίκων και την πρόληψη περιστατικών εξαφάνισης, πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη, στη Λάρισα, στην Χαλκίδα, στην Κόρινθο, στην Πάτρα. Επαγγελματίες και εθελοντές του οργανισμού επισκέφτηκαν σχολεία και κεντρικά σημεία διανέμοντας ενημερωτικό υλικό, καρφίτσες με το λουλούδι «Μη με λησμονείτε», καθώς και βραχιολάκια σε μικρούς και μεγάλους.

Μετά την ολοκλήρωση της Συνέντευξης Τύπου, πραγματοποιήθηκε το 1ο Διεθνές Συνέδριο Διασωστικών Κυνοφιλικών Ομάδων στην Ελλάδα με διοργανωτή «Το Χαμόγελο του Παιδιού» και εισηγητές εξειδικευμένους επιστήμονες στο πεδίο: κ. Alain Remue Ειδικό Στέλεχος της Ομοσπονδιακής Αστυνομίας του Βελγίου στον τομέα των Εξαφανίσεων Ανηλίκων και εξειδικευμένος σε εγκλήματα κατά των παιδιών Interpol, κ. Harold Burrows, Πρόεδρος της National Search and Rescue Dog Association UK (NSARDA UK), καθώς και οι εκπαιδευτές κα. Dr. med. Christine Schueler και κ. Dr.Tom Middlemas.

Στο Συνέδριο συμμετείχε η Ομάδα Έρευνας και Διάσωσης «Θανάσης Μακρής» του οργανισμού «Το Χαμόγελο του Παιδιού», η οποία παρουσίασε το επιχειρησιακό επίπεδο των ενεργειών που γίνονται σε περίπτωση εξαφάνισης ανηλίκου σε αστικό ή φυσικό περιβάλλον, αλλά και σε περίπτωση μαζικών καταστροφών, δίνοντας έμφαση στις κυνοφιλικές ομάδες που συνδράμουν άμεσα στον εντοπισμό του ανηλίκου που αγνοείται.

Ψυχολόγοι και κοινωνικοί λειτουργοί του οργανισμού παρουσίασαν τις δράσεις του οργανισμού για την πρόληψη και την αντιμετώπιση περιστατικών εξαφανισμένων παιδιών, αναλύοντας και τη σημασία της ψυχολογικής υποστήριξης του περιβάλλοντος του παιδιού μέχρι να βρεθεί αλλά και τη συνέχιση αυτής αφού βρεθεί.

Το Συνέδριο παρακολούθησαν εθελοντές Σαμαρείτες, του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού, της ΕΜΑΚ, εκπαιδευτές της ΕΛ.ΑΣ και άλλοι φορείς που δραστηριοποιούνται στο πεδίο.







Τετάρτη 25 Μαΐου 2016

ΘΑ ΤΡΙΖΟΥΝ ΤΑ ΚΟΚΑΛΑ ΤΟΥ ΜΑΚΑΡΙΣΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ

του Δημήτρη Κωνσταντάρα

Το ότι η Μη Κυβερνητική Οργάνωση «Αλληλεγγύη» κατηγορείται για υπεξαίρεση 5,6 εκατομμυρίων ευρώ, το ότι οι κατηγορίες που πέφτουν στην πλάτη των επιγόνων του μακαριστού Χριστόδουλου είναι βαριές και ότι ετοιμάζονται συλλήψεις, προσαγωγές και δίκες , είναι οπωσδήποτε είδηση «πρώτης γραμμής». Αλλά όχι αναπάντεχη. Μπορεί να «κυκλοφορούσαν» τον τελευταίο καιρό διάφορα για τη «δράση» πολλών Μ.Κ.Ο. περίπου στα …όρια της παρανομίας αλλά προσωπικά, δεν είχα – ούτε έχω- στοιχεία, ακόμη κι αν –πάλι προσωπικά μιλώ- αυτές οι Οργανώσεις δεν απολάμβαναν της εμπιστοσύνης μεγάλης μερίδας του κόσμου. Φυσικά το να τις βάζουμε όλες τις Μ.Κ.Ο. στο ίδιο σακούλι δεν είναι σωστό γιατί είναι βέβαιον ότι υπάρχουν πολλές που είναι καθαρές και περιορίζονται στο έργο που κάνουν. Ωστόσο εδώ και αρκετά χρόνια «ακούγονται διάφορα» για αρκετούς τέτοιους φορείς. Αλλά και η «Αλληλεγγύη» να κατηγορείται ως «αμαρτωλή»; έστω κι αν ζούμε σε μιαν εποχή ηθικής ισοπέδωσης και κατάπτωσης;

Το ρεπορτάζ είναι συντριπτικό: Να παραπεμφθούν σε δίκη για κακουργηματικού χαρακτήρα κατηγορίες, άνθρωποι της «Αλληλεγγύης» , ζήτησε με πρότασή του προς το αρμόδιο δικαστικό συμβούλιο ο εισαγγελέας Εφετών Παν. Παναγιωτόπουλος. Και μάλιστα ζήτησε ο εισαγγελικός λειτουργός να δικαστούν ενώπιον Τριμελούς Εφετείου Κακουργημάτων τέσσερα άτομα : Πρώτος και …καλύτερος, ο άλλοτε στενός συνεργάτης του μακαριστού Χριστόδουλου και διαχειριστής της ΜΚΟ Δημήτρης Φουρλεμάδης, η Γεωργία Λυμπέρη πρώην επίτροπος του Ελεγκτικού Συνεδρίου και οι πρώην Εκκλησιαστικοί Οικονομικοί Επιθεωρητές της Εκκλησίας της Ελλάδος Ιωάννης Πέτσος και Θεολόγος Μακρής.

Και οι κατηγορίες που τους αποδίδονται ; Υπεξαίρεση με την επιβαρυντική περίσταση του νόμου περί καταχραστών του Δημοσίου, συνέργεια στο αδίκημα αυτό, απιστία και ψευδής βεβαίωση για ποσό 5,6 εκ. ευρώ που έλαβε την περίοδο 2005-2006 η «Αλληλεγγύη» από το υπουργείο Εξωτερικών για να πραγματοποιήσει συγκεκριμένες «δράσεις» τις οποίες όμως φέρεται πως είτε άφησε ημιτελείς, είτε δεν τις πραγματοποίησε καθόλου. Αποτελεί δυσεξήγητο- για μένα τουλάχιστον- το ότι πέρασαν δέκα χρόνια από την περίοδο που θεωρείται ότι διαπράχθηκε το αδίκημα και είναι ν απορεί κανείς με την καθυστέρηση . Ωστόσο κι αυτό – όπως και το να κατηγορείται για κατάχρηση μια «φιλανθρωπική» στην ουσία οργάνωση είναι εξελίξεις που δικαιολογούν όσους από εμάς θεωρούν ότι η κατάπτωση στα ήθη και τη συναίσθηση ευθύνης και καθήκοντος είναι μια …κολώνια που αντέχει χρόνια.

Σύμφωνα με την εισαγγελική πρόταση μεταξύ των προγραμμάτων που η «Αλληλεγγύη» ανέλαβε και δεν πραγματοποίησε είναι η αποστολή έκτακτης επισιτιστικής βοήθειας στο Ιράκ και συγκεκριμένα κατεψυγμένων κοτόπουλων με σκοπό τη διανομή αυτών στους δοκιμαζόμενους και υποσιτιζόμενους πληθυσμούς. Και άλλα πολλά. Αναμένουμε.
 
Πηγή: Crash online


Δευτέρα 23 Μαΐου 2016

ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΗΣ Ε.Σ.Α.ΜΕΑ. ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟΝ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ ΝΟΜΟ 4387/2016

Παρουσίαση της κατάστασης όπως αποτυπώνεται στο νόμο 4387/2016 για το ασφαλιστικό, σύμφωνα με τις προτάσεις που είχε καταθέσει η Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία, αναλυτικά κατ΄ άρθρο.

13.05.2016
Αρ. Πρωτ.: 779

Αποτίμηση της Ε.Σ.Α.μεΑ. σχετικά με τον ασφαλιστικό νόμο 4387/2016

Όπως είναι γνωστό, η Ε.Σ.Α.μεΑ. από την πρώτη στιγμή της δημοσίευσης του σχεδίου νόμου: «Ενιαίο Σύστημα Κοινωνικής Ασφάλειας – Μεταρρύθμιση Ασφαλιστικού-συνταξιοδοτικού συστήματος – Ρυθμίσεις φορολογίας εισοδήματος και τυχερών παιγνίων», κινητοποιήθηκε μαζί με τους Φορείς Μέλη της και κατέθεσε τις προτάσεις της για την προστασία του Συστήματος Κοινωνικής Ασφάλισης & του Συστήματος Συνταξιοδότησης των ατόμων με αναπηρία, με χρόνιες παθήσεις και των μελών των οικογενειών τους.

Με το παρόν σας παρουσιάζουμε την κατάσταση όπως αποτυπώνεται στο νόμο 4387/2016 για το ασφαλιστικό, σύμφωνα με τις προτάσεις που είχαμε καταθέσει αναλυτικά κατ΄ άρθρο.

Η προσπάθεια δε σταματάει εδώ, αλλά συνεχίζεται μέσω της Επιτροπής που συστήνεται, -όπως αναφέρεται στο άρθρο 11- η οποία έχει ένα πολύ σημαντικό και δύσκολο έργο μπροστά της.

Το αναπηρικό και γονεϊκό κίνημα πρέπει να είναι συντεταγμένο και ενωμένο.

Στο άρθρο 3 του νόμου έχει συμπεριληφθεί η συμμετοχή εκπροσώπου της Ε.Σ.Α.μεΑ. στο Εθνικό Συμβούλιο Κοινωνικής Ασφάλειας και στο άρθρο 57 έχει προβλεφθεί η συμμετοχή εκπροσώπου της Ε.Σ.Α.μεΑ. στο Δ.Σ. του Ενιαίου Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης.

Άρθρο 7: Εθνική Σύνταξη

1. Η Ε.Σ.Α.μεΑ. είχε επισημάνει ότι η αναλογική μείωση του ποσού της εθνικής σύνταξης βάσει του ποσοστού αναπηρίας του δικαιούχου και του χρόνου ασφάλισης αποτελεί κατάφωρη αδικία, αφού η Εθνική Σύνταξη χορηγείται για την κάλυψη αποκλειστικά των βιοτικών αναγκών και ουδεμία σχέση έχει με την κάλυψη των αναγκών αναπηρίας. Η προβλεπόμενη αυτή μείωση που φτάνει έως και το 50% του αρχικού ποσού της Εθνικής Σύνταξης σε συνδυασμό με τη μείωση που επέρχεται ανάλογα με το χρόνο ασφάλισης, θα οδηγήσει σε ολοκληρωτική εξαθλίωση και πείνα τους συνταξιούχους με αναπηρία και τους νέους συνταξιούχους μετά την ψήφιση αυτού του νόμου αλλά και τους παλαιούς.

Ως εκ τούτου, η Ε.Σ.Α.μεΑ. είχε ζητήσει στους συνταξιούχους με αναπηρία με ποσοστό 50% και ανεξαρτήτως ετών ασφάλισης να χορηγείται το 100% του ποσού που αντιστοιχεί στην Εθνική Σύνταξη, όπως αυτό ισχύει κάθε φορά.

Ο Υπουργός δήλωσε ότι είναι δίκαιο το ανωτέρω αίτημα και θα εξεταστεί από την Επιτροπή που συστήνεται γι΄ αυτό το σκοπό με τη συμμετοχή της Ε.Σ.Α.μεΑ. και αναφέρεται στο άρθρο 11.

2. Είχαμε ζητήσει να εξαιρεθούν από τις μειώσεις της εθνικής σύνταξης για τους λόγους που αναφέρονται στην παρ. 2 του άρθρου 7, όσοι συνταξιοδοτούνται με βάση τις διατάξεις του τετάρτου εδαφίου της περίπτωσης α΄ της παραγράφου 1 των άρθρων 1 και 26 του π.δ. 169/2007 είτε με βάση τις διατάξεις που παραπέμπουν σε αυτές, όπως ισχύουν κάθε φορά.

Το αίτημα έγινε δεκτό και αναγράφεται στο τέλος της παρ. 2 του παρόντος άρθρου.

3. Είχαμε ζητήσει να εξαιρεθούν από τις μειώσεις της εθνικής σύνταξης που θα γίνουν σε όσους συνταξιούχους παίρνουν μειωμένη σύνταξη λόγω ανικανότητας, ανάλογα με το ποσοστό αναπηρίας, όπως αναφέρονται στην παρ. 4 του άρθρου 7, όσοι συνταξιοδοτούνται με βάση τις διατάξεις του τετάρτου εδαφίου της περίπτωσης α΄ της παραγράφου 1 των άρθρων 1 και 26 του π.δ. 169/2007 είτε με βάση τις διατάξεις που παραπέμπουν σε αυτές, όπως ισχύουν κάθε φορά.

Το αίτημα έγινε δεκτό και αναγράφεται στο τέλος της παρ. 4 του παρόντος άρθρου.

4. Είχαμε ζητήσει να συμπεριληφθούν οι ακόλουθες ρυθμίσεις:

α. «Σε περιπτώσεις κατά τις οποίες στην οικογένεια του θανόντος υπάρχει μέλος με αναπηρία (τέκνο, σύζυγος) με ποσοστό αναπηρίας 67% και άνω χορηγείται ολόκληρο το ποσό της Εθνικής Σύνταξης όπως αυτό ισχύει κάθε φορά».

β. «Η διάταξη της παραγράφου α του άρθρου 5 του ν. 3232/2004, όπως έχει τροποποιηθεί με το άρθρο 26 παρ. 3 του ν. 4075/2012 εξακολουθεί να ισχύει κανονικά»

Για τις διατάξεις αυτές που αφορούν στην μεταφορά της σύνταξης θανόντος γονέα σε τέκνα ορφανά και από δύο γονείς τα οποία είναι άτομα με βαριές αναπηρίες, ο Υπουργός δήλωσε ότι είναι δίκαιες και θα εξεταστούν από την Επιτροπή που συστήνεται γι΄ αυτό το σκοπό με τη συμμετοχή της Ε.Σ.Α.μεΑ. και αναφέρεται στο άρθρο 11.

Άρθρο 8: Ανταποδοτική σύνταξη

Η Ε.Σ.Α.μεΑ. είχε ζητήσει:

α) Το τελικό ποσό του αναλογικού ποσού σύνταξης εφόσον αυτό αφορά σε άτομα με αναπηρία να υπολογίζεται σύμφωνα με τις διατάξεις του κανονιστικού πλαισίου που διέπει τις συντάξεις αναπηρίας του ΙΚΑ έως και τη δημοσίευση του παρόντος σε φύλλο εφημερίδας της κυβερνήσεως. Από τις διατάξεις αυτές εξαιρούνται όσοι συνταξιοδοτούνται με βάση τις διατάξεις του ν. 612/77 είτε με βάση τις διατάξεις που παραπέμπουν σε αυτές και ισχύουν κάθε φορά, ή με βάση τις διατάξεις που αναφέρονται στα πρόσωπα του τετάρτου εδαφίου της περίπτωσης α΄ της παραγράφου 1 των άρθρων 1 και 26 του π.δ. 169/2007  (ΦΕΚ 210 Α΄) είτε με βάση τις διατάξεις που παραπέμπουν σε αυτές, όπως ισχύουν κάθε φορά.
β. Το κατώτατο όριο σύνταξης αναπηρίας δεν μπορεί να υπολείπεται του ποσού που αντιστοιχεί στην Εθνική Σύνταξη του άρθρου 7.

Στην ψήφιση του νόμου, στο τέλος της παρ. 2α του άρθρου 8 συμπεριλήφθηκε η εξής διάταξη:

«Στις περιπτώσεις συνταξιοδότησης με τις προϋποθέσεις των διατάξεων του τετάρτου εδαφίου της περίπτωσης α΄ της παραγράφου 1 των άρθρων 1 και 26 του π.δ. 169/2007, είτε με βάση τις διατάξεις που παραπέμπουν σε αυτές όπως ισχύουν κάθε φορά, καθώς και για όσα από τα αναφερόμενα σε αυτές πρόσωπα συνταξιοδοτούνται με βάση τις διατάξεις του ν. 612/77 είτε με βάση τις διατάξεις που παραπέμπουν σε αυτές και ισχύουν κάθε φορά, είτε με βάση τις διατάξεις του ν.2084/1992, ως συντάξιμες αποδοχές επί των οποίων θα υπολογιστεί το ποσοστό αναπλήρωσης των 35 ετών λαμβάνεται υπόψη ο μέσος όρος των μηνιαίων αποδοχών του ασφαλισμένου κατά τη διάρκεια της συνολικής ασφάλισής του».

Άρθρο 9: Προσωρινή σύνταξη

Στο άρθρο 9 είχαμε ζητήσει την καταβολή της προσωρινής σύνταξης κατ΄ απόλυτη προτεραιότητα στους δικαιούχους που είναι άτομα με αναπηρία, με χρόνιες παθήσεις και στους γονείς και νόμιμους κηδεμόνες που προστατεύουν άτομα με αναπηρία ή σε όσους συνταξιοδοτούνται με βάση τις διατάξεις του ν. 612/77 είτε με βάση τις διατάξεις που παραπέμπουν σε αυτές και ισχύουν  κάθε φορά, ή με βάση τις διατάξεις που αναφέρονται στα πρόσωπα του τετάρτου εδαφίου της περίπτωσης α΄ της παραγράφου 1 των άρθρων 1 και 26 του π.δ. 169/2007 (ΦΕΚ 210 Α΄) είτε με βάση τις διατάξεις που παραπέμπουν σε αυτές, όπως ισχύουν κάθε φορά.

Το αίτημα έγινε δεκτό με την παρ. 3 του άρθρου 9.

Άρθρο 10: Οικογενειακή παροχή – επιδόματα τέκνων – προσαύξηση σύνταξης

Είχαμε ζητήσει να συμπεριληφθεί η ακόλουθη διάταξη: «Για τους γονείς που έχουν τουλάχιστον ένα τέκνο με αναπηρία με ποσοστό 67% και άνω, το ποσό της προσαύξησης της υπολογιζόμενης σύνταξης γίνεται 20% και χορηγείται εφόρου ζωής για όσο το τέκνο είναι εν ζωή».

Αναγνωρίστηκε το δίκαιο του αιτήματος από τον Υπουργό, ο οποίος δήλωσε ότι θα εξεταστεί από την Επιτροπή που συστήνεται γι΄ αυτό το σκοπό με τη συμμετοχή της Ε.Σ.Α.μεΑ. και αναφέρεται στο άρθρο 11.

Άρθρο 11: Σύνταξη αναπηρίας

Ο Υπουργός έκανε δεκτό το αίτημα της Ε.Σ.Α.μεΑ. για συνολική εξέταση των θεμάτων που αφορούν στην αναπροσαρμογή των συντάξεων αναπηρίας και στο άρθρο 11, έχει προβλέψει τη σύσταση Επιτροπής με αντικείμενο την επανεξέταση των υφιστάμενων διατάξεων και τη θέσπιση νέων, ενιαίων κανόνων για όλες τις συντάξεις αναπηρίας, στην οποία θα συμμετέχει υποχρεωτικά και ένας εκπρόσωπος της Ε.Σ.Α.μεΑ. Μέχρι τότε, οι αιτήσεις συνταξιοδότησης λόγω αναπηρίας ως προς τις προϋποθέσεις απονομής σύνταξης θα εξακολουθούν να εξετάζονται με τις διατάξεις που ήταν σε ισχύ πριν την ψήφιση του νόμου. Με αυτό τον τρόπο αποφύγαμε ξαφνικές και μη ελεγχόμενες μεταβολές και εξελίξεις στις συντάξεις αναπηρίας.

Άρθρο 12: Σύνταξη λόγω θανάτου

Η Ε.Σ.Α.μεΑ. είχε ζητήσει:

1. Να διαγραφεί η προϋπόθεση της εμφάνισης της αναπηρίας προ του 24ου έτους της ηλικίας, για τη χορήγηση της σύνταξης θανόντος γονέα στο τέκνο με αναπηρία, γιατί υπάρχουν βαριές αναπηρίες, οι οποίες εκδηλώνονται μετά το 24ο έτος της ηλικίας όπως τύφλωση, παραπληγία ή βαριές ψυχικές παθήσεις ή χρόνιες παθήσεις.

2. Να διαγραφεί η προϋπόθεση που αναφέρεται στην ανικανότητα προς εργασία, αφού ο όρος αυτός παραπέμπει σε αναχρονιστικές παρελθούσες περιόδους και αντίκειται πλήρως με την σύγχρονη δικαιωματική προσέγγιση για την αναπηρία.

3. Να παραμείνει σε ισχύ η περ. γ της παρ. 1 του άρθρου 19 του ν. 3863/2010 σύμφωνα με την οποία εάν ο επιζών των συζύγων, κατά την ημερομηνία θανάτου, είναι ανάπηρος σωματικά ή πνευματικά σε ποσοστό 67% και άνω, λαμβάνει ολόκληρη τη σύνταξη, για όσο χρονικό διάστημα διαρκεί η αναπηρία του, ανεξαρτήτως άλλων προϋποθέσεων.

Ο Υπουργός αναγνώρισε το δίκαιο των ανωτέρω αιτημάτων μας και δήλωσε ότι θα εξεταστούν από την Επιτροπή που συστήνεται γι΄ αυτό το σκοπό με τη συμμετοχή της Ε.Σ.Α.μεΑ. και αναφέρεται στο άρθρο 11.

Άρθρο 13: Ανώτατο όριο καταβολής σύνταξης

Η Ε.Σ.Α.μεΑ. είχε ζητήσει στον υπολογισμό του ανώτατου ορίου καταβολής σύνταξης που αφορά στα άτομα με αναπηρία ή χρόνια πάθηση και των οικογενειών που έχουν μέλη τους άτομα με αναπηρία να υπολογίζεται μόνο το ποσό της κύριας σύνταξης, ώστε να μην προσμετρούνται τα πάσης φύσεως  επιδόματα αναπηρίας (προνοιακά επιδόματα, εξωιδρυματικό επίδομα, επίδομα κίνησης, διατροφικό επίδομα νεφροπαθών και μεταμοσχευμένων συμπαγών οργάνων κ.λπ.)

Το αίτημα έγινε δεκτό και αναγράφεται στο τέλος της παρ. 2 του άρθρου 13.

Άρθρο 15: Χρόνος Ασφάλισης

1. Στο παρόν άρθρο είχαμε ζητήσει να συμπεριληφθεί διάταξη με την οποία θα αποκατασταθούν αδικίες που έχουν υποστεί οι γονείς/αδέλφια/  κηδεμόνες/σύζυγοι ατόμων με αναπηρία, τους οποίους έχουν στην φροντίδα τους. Είχαμε τονίσει ότι είναι αδιανόητη η κατάργηση ευνοϊκών συνταξιοδοτικών διατάξεων για εκείνους που έχουν στην φροντίδα τους άτομα με βαριά αναπηρία σε περιόδους οικονομικής κρίσης κατά τις οποίες οι δομές και οι υπηρεσίες υποστήριξης τους βρίσκονται υπό κατάρρευση.

Συγκεκριμένα προτείναμε την επαναφορά των ρυθμίσεων της παρ. 4 του άρθρου 5 του ν. 3232/2004 όπως συμπληρώθηκε και τροποποιήθηκε με το άρθρο 37 του ν. 3996/2011, οι οποίες αφορούν στη συνταξιοδότηση των γονέων/συζύγων/αδελφών που έχουν στη φροντίδα τους άτομα με βαριά αναπηρία και είναι ασφαλισμένοι του Δημοσίου καθώς και όλων των φορέων, ταμείων, κλάδων ή λογαριασμών που εντάσσονται στον ΕΦΚΑ, βάσει συγκεκριμένων και αυστηρών προϋποθέσεων, διότι με την ψήφιση των διατάξεων του ν. 4334/2015  και του ν. 4336/2015 οι διατάξεις αυτές δεν βρίσκονται πλέον σε ισχύ.

Αναγνωρίστηκε το δίκαιο του αιτήματος από τον Υπουργό, ο οποίος δήλωσε ότι θα εξεταστεί από την Επιτροπή που αναφέρεται στο άρθρο 11, στο πλαίσιο της εναρμόνισης του κανονιστικού πλαισίου και των όρων συνταξιοδότησης.

Άρθρο 20: Απασχόληση συνταξιούχων

Στο τέλος της παρ. 7 είχαμε ζητήσει να εξακολουθήσουν να ισχύουν οι ευνοϊκές ρυθμίσεις που αφορούν στην απασχόληση των συνταξιούχων που έχουν συνταξιοδοτηθεί με το ν.612/77, καθώς και των συνταξιούχων που λαμβάνουν  το εξωιδρυματικό επίδομα, οι οποίες προβλέπουν τη μη αναστολή της καταβολής της σύνταξης εφόσον ο συνταξιούχος εργάζεται.

Το αίτημα δεν έγινε δεκτό.

Άρθρο 23: Ρυθμίσεις διαφόρων συνταξιοδοτικών θεμάτων

Στο παρόν άρθρο είχαμε ζητήσει να συμπεριληφθεί διάταξη με την οποία Κωφοί-Βαρήκοοι με ποσοστό αναπηρίας 67% και άνω να δικαιούνται σύνταξης λόγω γήρατος ανεξαρτήτως ορίου ηλικίας εφόσον συμπλήρωσαν χρόνο ασφαλίσεως 30 (τριάντα) ετών προκειμένου για το Δημόσιο, και ευρύτερο Δημόσιο Τομέα, ΔΕΚΟ, ΟΤΑ κ.λπ. ή ασφαλίσεως υπολογιζόμενης από τον οικείο ασφαλιστικό φορέα σε 9.000 (εννέα χιλιάδες) ημέρες ασφαλίσεως.

Αναγνωρίστηκε το δίκαιο του αιτήματος από τον Υπουργό, ο οποίος δήλωσε ότι θα εξεταστεί από την Επιτροπή που συστήνεται γι΄ αυτό το σκοπό με τη συμμετοχή της Ε.Σ.Α.μεΑ. και αναφέρεται στο άρθρο 11.

Άρθρο 27: Εφαρμογή κοινών κανόνων ασφαλισμένων στο δημόσιο και ιδιωτικό τομέα

1. Η Ε.Σ.Α.μεΑ. είχε επισημάνει ότι η αναλογική μείωση του ποσού της εθνικής σύνταξης βάσει του ποσοστού αναπηρίας του δικαιούχου και του χρόνου ασφάλισης αποτελεί κατάφωρη αδικία, αφού η Εθνική Σύνταξη χορηγείται για την κάλυψη αποκλειστικά των βιοτικών αναγκών και ουδεμία σχέση έχει με την κάλυψη των αναγκών αναπηρίας. Η προβλεπόμενη αυτή μείωση που φτάνει έως και το 50% του αρχικού ποσού της Εθνικής Σύνταξης σε συνδυασμό με τη μείωση που επέρχεται ανάλογα με το χρόνο ασφάλισης, θα οδηγήσει σε ολοκληρωτική εξαθλίωση και πείνα τους συνταξιούχους με αναπηρία και τους νέους συνταξιούχους μετά την ψήφιση αυτού του νόμου αλλά και τους παλαιούς.

Η Ε.Σ.Α.μεΑ. είχε ζητήσει στους συνταξιούχους με αναπηρία με ποσοστό 50% και ανεξαρτήτως ετών ασφάλισης να χορηγείται το 100% του ποσού που αντιστοιχεί στην Εθνική Σύνταξη, όπως αυτό ισχύει κάθε φορά.

Ο Υπουργός δήλωσε ότι είναι δίκαιο το ανωτέρω αίτημα και θα εξεταστεί από την Επιτροπή που συστήνεται γι΄ αυτό το σκοπό με τη συμμετοχή της Ε.Σ.Α.μεΑ. και αναφέρεται στο άρθρο 11.

Είχαμε ζητήσει να εξαιρεθούν από τις μειώσεις όσοι συνταξιοδοτούνται με βάση τις διατάξεις του τετάρτου εδαφίου της περίπτωσης α΄ της παραγράφου 1 των άρθρων 1 και 26 του π.δ. 169/2007 είτε με βάση τις διατάξεις που παραπέμπουν σε αυτές, όπως ισχύουν κάθε φορά.

Το αίτημα έγινε δεκτό και αναφέρεται στο τέλος της παρ. 2α του άρθρου 27.

2. Η Ε.Σ.Α.μεΑ. είχε ζητήσει τη διαγραφή της διάταξης που αναφέρεται στην παρ. 2α του άρθρου 27, σύμφωνα με την οποία, σε περίπτωση νέας κρίσης από τις αρμόδιες υγειονομικές επιτροπές το ύψος της εθνικής σύνταξης αναπροσαρμόζεται σύμφωνα με τα ανωτέρω και βάσει του νέου ποσοστού αναπηρίας.

3. Είχαμε ζητήσει να συμπεριληφθούν οι ακόλουθες διατάξεις που αφορούν στην μεταφορά της σύνταξης θανόντος γονέα σε τέκνα ορφανά και από δύο γονείς τα οποία είναι άτομα με βαριές αναπηρίες και πολλαπλές ανάγκες εξάρτησης με ποσοστό αναπηρίας τουλάχιστον 67%:

α. «Σε περιπτώσεις κατά τις οποίες στην οικογένεια του θανόντος υπάρχει μέλος με αναπηρία (τέκνο, σύζυγος) με ποσοστό αναπηρίας 67% και άνω χορηγείται ολόκληρο το ποσό της Εθνικής Σύνταξης όπως αυτό ισχύει κάθε φορά».

β. «Η διάταξη της παραγράφου α του άρθρου 5 του ν. 3232/2004, όπως έχει τροποποιηθεί με το άρθρο 26 παρ. 3 του ν. 4075/2012 εξακολουθεί να ισχύει κανονικά».

Επίσης στο παρόν άρθρο είχαμε προτείνει να αποκατασταθούν οι αδικίες που έχουν υποστεί οι συνταξιούχοι αναπηρίας και γήρατος του ιδιωτικού τομέα με την ψήφιση των εφαρμοστικών νόμων του 2ου μνημονίου και συγκεκριμένα με τις διατάξεις του ν. 4093/12 και της Π.Ν.Π. 4111/2013. Επισημαίνουμε ότι  με τους ανωτέρω εφαρμοστικούς νόμους του 2ου μνημονίου προβλέφθηκε η εξαίρεση των συνταξιούχων ατόμων με αναπηρία του δημόσιου τομέα από τις μειώσεις του ύψους των συντάξεων. Σε αυτή την κατεύθυνση προτείναμε και την επαναχορήγηση δώρων και εορτών αδείας σε όλους τους συνταξιούχους αναπηρίας/γήρατος/θανάτου του ιδιωτικού τομέα που έχουν συνταξιοδοτηθεί για λόγους αναπηρίας.

Όλα τα ανωτέρω αιτήματα αναγνωρίστηκαν ως δίκαια από τον Υπουργό, ο οποίος δήλωσε ότι θα εξεταστούν από την Επιτροπή που συστήνεται γι΄ αυτό το σκοπό με τη συμμετοχή της Ε.Σ.Α.μεΑ. και αναφέρεται στο άρθρο 11, στο πλαίσιο της εναρμόνισης του κανονιστικού πλαισίου και των όρων.

Άρθρο 28: Ανταποδοτική σύνταξη

Η Ε.Σ.Α.μεΑ. είχε ζητήσει να προβλεφθεί ότι στις περιπτώσεις συνταξιοδότησης για όσα από τα αναφερόμενα σε αυτές πρόσωπα  συνταξιοδοτούνται με βάση τις διατάξεις του ν. 612/77 είτε με βάση τις διατάξεις που παραπέμπουν σε αυτές και ισχύουν κάθε φορά, είτε με βάση τις διατάξεις του ν.2084/1992, ως συντάξιμες αποδοχές επί των οποίων θα υπολογιστεί το ποσοστό αναπλήρωσης των 35 ετών λαμβάνεται υπόψη ο μέσος όρος των μηνιαίων αποδοχών του ασφαλισμένου κατά τη διάρκεια της ασφάλισής του.

Το αίτημα έγινε δεκτό και αναγράφεται στο τέλος του εδαφίου β της παρ. 2 του άρθρου 28.

Άρθρο 29: Προσωρινή σύνταξη

Η Ε.Σ.Α.μεΑ. είχε ζητήσει την καταβολή της προσωρινής σύνταξης κατ΄ απόλυτη προτεραιότητα στους δικαιούχους που είναι άτομα με αναπηρία, με χρόνιες παθήσεις και στους γονείς και νόμιμους κηδεμόνες που προστατεύουν άτομα με αναπηρία ή για όσους συνταξιοδοτούνται με βάση τις διατάξεις του ν. 612/77 είτε με βάση τις διατάξεις που παραπέμπουν σε αυτές και ισχύουν κάθε φορά, ή με βάση τις διατάξεις που αναφέρονται στα πρόσωπα του τετάρτου εδαφίου της περίπτωσης α΄ της παραγράφου 1 των άρθρων 1 και 26 του π.δ. 169/2007 (ΦΕΚ 210 Α΄) είτε με βάση τις διατάξεις που παραπέμπουν σε αυτές, όπως ισχύουν κάθε φορά.

Το αίτημα έγινε δεκτό με την παρ. 10 του άρθρου 29.

Άρθρο 31: Ασφαλιστικές παροχές λόγω εργατικού ατυχήματος ή ατυχήματος εκτός εργασίας.

Η Ε.Σ.Α.μεΑ. είχε ζητήσει να συνεχίσουν να καταβάλλονται οι ασφαλιστικές παροχές λόγω εργατικού ατυχήματος ή ατυχήματος εκτός εργασίας, σύμφωνα με τις ισχύουσες νομοθετικές διατάξεις.

Αναγνωρίστηκε το δίκαιο του αιτήματος από τον Υπουργό, ο οποίος δήλωσε ότι θα εξεταστεί από την Επιτροπή που αναφέρεται στο άρθρο 11.

Άρθρο 35: Εφάπαξ παροχή

Η Ε.Σ.Α.μεΑ. είχε ζητήσει, να καταβάλλεται η εφάπαξ παροχή κατ΄ απόλυτη προτεραιότητα σε όλους τους δικαιούχους που είναι άτομα με αναπηρία, με χρόνιες παθήσεις και στους γονείς και νόμιμους κηδεμόνες που προστατεύουν άτομα με αναπηρία ή σε όσους συνταξιοδοτούνται με βάση τις διατάξεις του ν. 612/77 είτε με βάση τις διατάξεις που παραπέμπουν σε αυτές και ισχύουν κάθε φορά, ή με βάση τις διατάξεις που αναφέρονται στα πρόσωπα του τετάρτου εδαφίου της περίπτωσης α΄ της παραγράφου 1 των άρθρων 1 και 26 του π.δ. 169/2007 (ΦΕΚ 210 Α΄) είτε με βάση τις διατάξεις που παραπέμπουν σε αυτές, όπως ισχύουν κάθε φορά, καθώς και για όσους λαμβάνουν επίδομα σύμφωνα με το άρθρο 42 του ν.1140/81 όπως ισχύει για τις κύριες και επικουρικές συντάξεις.

Το αίτημα έγινε δεκτό στην παρ. 10 του άρθρου 35.

Επίσης είχαμε ζητήσει οποιεσδήποτε μειώσεις επέλθουν στην παροχή του εφάπαξ να μην έχουν εφαρμογή για τους δικαιούχους που είναι άτομα με αναπηρία, με χρόνιες παθήσεις και στους γονείς και νόμιμους κηδεμόνες που προστατεύουν άτομα με αναπηρία ή για όσους συνταξιοδοτούνται με βάση τις διατάξεις του ν. 612/77 είτε με βάση τις διατάξεις που παραπέμπουν σε αυτές και ισχύουν κάθε φορά, ή με βάση τις διατάξεις που αναφέρονται στα πρόσωπα του τετάρτου εδαφίου της περίπτωσης α΄ της παραγράφου 1 των άρθρων 1 και 26 του π.δ. 169/2007 (ΦΕΚ 210 Α΄) είτε με βάση τις διατάξεις που παραπέμπουν σε αυτές, όπως ισχύουν κάθε φορά, καθώς και για όσους λαμβάνουν επίδομα σύμφωνα με το άρθρο 42 του ν.1140/81 όπως ισχύει για τις κύριες και επικουρικές συντάξεις.

Το αίτημα δεν έγινε δεκτό.

Άρθρο 44: Εισφορές υγειονομικές περίθαλψης συνταξιούχων

Η Ε.Σ.Α.μεΑ. είχε ζητήσει την εξαίρεση της διπλής ασφάλισης ασθενείας όσων συνταξιοδοτούνται με βάση τις διατάξεις του ν. 612/77, είτε με βάση τις διατάξεις που παραπέμπουν σε αυτές και ισχύουν κάθε φορά, ή με βάση τις διατάξεις που αναφέρονται στα πρόσωπα του τετάρτου εδαφίου της περίπτωσης  α΄ της παραγράφου 1 των άρθρων 1 και 26 του π.δ. 169/2007 (ΦΕΚ 210 Α΄) είτε με βάση τις διατάξεις που παραπέμπουν σε αυτές, όπως ισχύουν κάθε φορά.

Το αίτημα δεν έγινε δεκτό.

Άρθρο 80: Διοίκηση του Ε.Τ.Ε.Α.Ε.Π.

Η Ε.Σ.Α.μεΑ. είχε ζητήσει τη συμμετοχή εκπροσώπου της Ε.Σ.Α.μεΑ. με τον αναπληρωτή του στο Δ.Σ. του Ε.Τ.Ε.Α.Ε.Π.

Το αίτημα δεν έγινε δεκτό.

Άρθρο 92: Επίδομα Κοινωνικής Αλληλεγγύης Συνταξιούχων (ΕΚΑΣ)

Η Ε.Σ.Α.μεΑ. είχε ζητήσει:

α) τη χορήγηση του ΕΚΑΣ στους συνταξιούχους με αναπηρία σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 34 του ν. 3996/2011, δηλαδή να χορηγείται σε όσους έχουν ποσοστό αναπηρίας 67% και να μην απαιτείται όριο ηλικίας.

Το αίτημα όπως το διατυπώσαμε δεν έγινε δεκτό, ενώ ισχύει για τους συνταξιούχους αναπηρίας με ποσοστό 80%, καθώς και για τα τέκνα που λαμβάνουν σύνταξη λόγω θανάτου του γονέα τους ανεξαρτήτου ορίου ηλικίας.

β) Στην παράγραφο 1 που αφορά στα εισοδηματικά κριτήρια για τη χορήγηση του ΕΚΑΣ αναφέρεται η εξής διάταξη: «Για τον προσδιορισμό του εισοδήματος αυτού δεν λαμβάνονται υπόψη τα ποσά που αντιστοιχούν στη σύνταξη αναπήρων, θυμάτων πολεμικής περιόδου και κατά την εκτέλεση της στρατιωτικής θητείας, θυμάτων τρομοκρατίας καθώς και στα προνοιακά βοηθήματα».

Η Ε.Σ.Α.μεΑ. είχε ζητήσει καλύτερη διατύπωση της φράσης: «προνοιακά βοηθήματα» για την αποφυγή προβλημάτων κατά την εφαρμογή της εν λόγω διάταξης και αντικατάστασή της με τη φράση: «τα πάσης φύσεως επιδόματα που χορηγούνται για τις ανάγκες της αναπηρίας».

Το αίτημα όπως το διατυπώσαμε δεν έγινε δεκτό, αλλά επί της ουσίας δεν επηρεάζει τη διάταξη. Η σωστή διατύπωση θα διορθωθεί σε μεταγενέστερη διάταξη, όταν εξεταστεί το ζήτημα από την Επιτροπή του άρθρου 11, όπως μας διεμήνυσε ο Υπουργός.

Άρθρο 93: Επίδομα Κοινωνικής Αλληλεγγύης Ανασφαλίστων Υπερήλικων.

Η παράγραφος 2 που αφορά στα επιδόματα που δεν υπολογίζονται στο εισόδημα για τη χορήγηση του επιδόματος Κοινωνικής Αλληλεγγύης Ανασφάλιστων Υπερηλίκων, αναφέρει τα εξής: «2. Στο εισόδημα δεν υπολογίζονται: α) Οι οικονομικές ενισχύσεις που χορηγούνται σε άτομα με αναπηρίες λόγω της αναπηρίας τους. β) Το διατροφικό επίδομα που χορηγείται στους πάσχοντες από μ χρόνια νεφρική ανεπάρκεια τελικού σταδίου και στους μεταμοσχευμένους».

Η Ε.Σ.Α.μεΑ. είχε ζητήσει καλύτερη διατύπωση της διάταξης για την αποφυγή προβλημάτων κατά την εφαρμογή της και αντικατάστασή της με τη φράση:

 «2. Στο εισόδημα δεν υπολογίζονται: τα πάσης φύσεως επιδόματα που χορηγούνται για τις ανάγκες της αναπηρίας».

Το αίτημα όπως το διατυπώσαμε δεν έγινε δεκτό, αλλά επί της ουσίας δεν επηρεάζει τη διάταξη. Η σωστή διατύπωση θα διορθωθεί σε μεταγενέστερη  διάταξη, όταν εξεταστεί το ζήτημα από την Επιτροπή του άρθρου 11, όπως μας διεμήνυσε ο Υπουργός.

Επίσης στο τέλος της περ. ζ της παρ. 1 είχαμε ζητήσει να προστεθεί η εξής πρόταση: «Η παρ. ζ δεν εφαρμόζεται σε περίπτωση που ο δικαιούχος του επιδόματος είναι άτομο με αναπηρία».

Δεν έγινε δεκτό, αλλά θα εξεταστεί και αυτό από την Επιτροπή του άρθρου
11.

Άρθρο 96: Παροχές ΕΤΕΑΕΠ – Αναπροσαρμογή καταβαλλόμενων συντάξεων.

Η Ε.Σ.Α.μεΑ. είχε ζητήσει στον υπολογισμό του ανώτατου ορίου καταβολής κύριας και επικουρικής σύνταξης που αφορά στα άτομα με αναπηρία ή χρόνια πάθηση και των οικογενειών που έχουν μέλη τους άτομα με αναπηρία να μην λαμβάνονται υπόψη τα πάσης φύσεως επιδόματα αναπηρίας.

Το αίτημα έγινε δεκτό και αναγράφεται στο τέλος της παρ. 4 του άρθρου 96.

Επίσης, λόγω του ότι το συγκεκριμένο άρθρο υποκρύπτει μείωση των επικουρικών συντάξεων, είχαμε ζητήσει να συμπεριληφθεί παράγραφος που να αναφέρει ότι οι διατάξεις του άρθρου αυτού δεν έχουν εφαρμογή σε όσους συνταξιοδοτούνται με τις προϋποθέσεις των διατάξεων του τετάρτου εδαφίου της περίπτωσης α΄ της παραγράφου 1 των άρθρων 1 και 26 του π.δ. 169/2007, είτε με βάση τις διατάξεις που παραπέμπουν σε αυτές όπως ισχύουν κάθε φορά, καθώς και για όσα από τα αναφερόμενα σε αυτές πρόσωπα συνταξιοδοτούνται με βάση τις διατάξεις του ν. 612/77 είτε με βάση τις διατάξεις που παραπέμπουν σε αυτές και ισχύουν κάθε φορά, καθώς και στα πρόσωπα που προστατεύονται από την παρ.6 του άρθρο 34 του ν.4111/2013, καθώς και σε όσους είναι άτομα με αναπηρία ή χρόνια πάθηση και στους γονείς ή νόμιμους κηδεμόνες που προστατεύουν άτομα με αναπηρία με ποσοστό αναπηρίας 67%, οι οποίοι συνεχίζουν να λαμβάνουν την κύρια και επικουρική σύνταξη, σύμφωνα με τα ισχύοντα πριν τη δημοσίευση του παρόντος νόμου.

Το αίτημα δεν έγινε δεκτό.

Με εκτίμηση

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
Ι. ΒΑΡΔΑΚΑΣΤΑΝΗΣ

Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΧΡ. ΝΑΣΤΑΣ

Πηγή: http://www.esamea.gr/

ΕΠΙΒΙΒΑΣΟΥ ΣΤΟ ΛΕΩΦΟΡΕΙΟ ΑΠΟ...ΚΙΝΗΤΟ ΣΟΥ!


Ξεκίνησε η εφαρμογή OASA Telematics

Ο ΟΑΣΑ πληροφορεί το επιβατικό κοινό ότι στο πλαίσιο του έργου της τηλεματικής και των «έξυπνων» στάσεων που βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη, από την Κυριακή 15 Μαΐου 2016 τέθηκε σε εφαρμογή η υπηρεσία ενημέρωσης των χρηστών των αστικών συγκοινωνιών μέσω έξυπνων συσκευών (κινητά τηλέφωνα, τάμπλετ, ηλεκτρονικοί υπολογιστές).
    
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

16/05/2016

Ξεκίνησε η εφαρμογή OASA Telematics

Οι επιβάτες μπορούν πλέον να βρίσκουν την κοντινότερη στάση και το  δρομολόγιο του λεωφορείου ή τρόλεϊ που τους εξυπηρετεί σε πραγματικό χρόνο από το κινητό τους τηλέφωνο

Ο ΟΑΣΑ πληροφορεί το επιβατικό κοινό ότι στο πλαίσιο του έργου της τηλεματικής και των «έξυπνων» στάσεων που βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη, από  την Κυριακή 15 Μαΐου 2016 τέθηκε σε εφαρμογή η υπηρεσία ενημέρωσης των χρηστών των αστικών συγκοινωνιών μέσω έξυπνων συσκευών (κινητά τηλέφωνα, τάμπλετ, ηλεκτρονικοί υπολογιστές).

Με τη χρήση της εφαρμογής αυτής, που φέρει την ονομασία OASA Telematics, ο επιβάτης θα μπορεί να πληροφορείται σε πραγματικό χρόνο για τις θέσεις των οχημάτων κάθε επιλεγμένης γραμμής πάνω σε χάρτη, για την άφιξη επόμενου οχήματος, για την πλησιέστερη στάση από τη θέση που βρίσκεται, καθώς και για τη βέλτιστη διαδρομή που μπορεί να ακολουθήσει έτσι ώστε να προγραμματίζει έγκαιρα τις μετακινήσεις του χωρίς περιττές αναμονές στις στάσεις.

Η εφαρμογή είναι διαθέσιμη στον καθένα μέσω ηλεκτρονικού υπολογιστή από τη διεύθυνση telematics.oasa.gr. Επίσης έχει δοθεί στις τρεις πλατφόρμες και είναι ήδη διαθέσιμη στο λειτουργικό σύστημα  Android των κινητών τηλεφώνων και τάμπλετ ενώ εντός της εβδομάδας αναμένεται να την ανεβάσουν οι άλλες δύο (iOS και Windows).

Οι δυνατότητες της εφαρμογής

Μπαίνοντας στο κεντρικό μενού του συγκεκριμένου λογισμικού ο χρήστης μπορεί να βρει τις ακόλουθες ενότητες:

• Πλησιέστερες Στάσεις (υποδεικνύει αυτόματα πού βρίσκεται η πλησιέστερη στάση λεωφορείου ή τρόλεϊ).
• Θέσεις λεωφορείων (αποτυπώνεται η θέση των λεωφορείων πάνω σε χάρτη σε πραγματικό χρόνο).
• Αφίξεις (ενημέρωση για τις αφίξεις των λεωφορείων όλων των γραμμών στις στάσεις).
• Βέλτιστη διαδρομή (μέσω αυτής μπορεί κανείς να αναζητήσει τη βέλτιστη διαδρομή που μπορεί να ακολουθήσει, χρησιμοποιώντας ΜΜΜ από τη θέση στην οποία βρίσκεται).
• Γραμμές (παρέχονται πληροφορίες για όλα τα δρομολόγια λεωφορείων και τρόλεϊ).
• Νέα (ανακοινώσεις που αφορούν τις αστικές συγκοινωνίες και όχι μόνο).


Αξίζει επίσης να σημειωθεί πως κάθε χρήστης μπορεί να αποθηκεύσει στα «Αγαπημένα» τις στάσεις που χρησιμοποιεί συνηθέστερα, με αποτέλεσμα να  βρίσκει αυτόματα όλα τα δρομολόγια που διέρχονται από αυτές σε πραγματικό χρόνο, ώστε να προγραμματίζει πιο εύκολα τις μετακινήσεις του.

Όπως δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΑΣΑ κ. Ι. Σκουμπούρης «με την εφαρμογή αυτή στο εξής όλες οι στάσεις των λεωφορείων της πρωτεύουσας καθίστανται «τηλεματικές» στάσεις, καθώς κάθε χρήστης, όπου κι αν βρίσκεται μπορεί να βλέπει στο κινητό του τηλέφωνο σε πόσα λεπτά θα έρθει το επόμενο λεωφορείο στη συγκεκριμένη στάση που τον ενδιαφέρει»

Χρηματοδοτικό σχήμα του έργου

Η κατασκευή του  έργου έγινε με Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), χρηματοδοτείται από τον  ιδιωτικό φορέα με ίδια κεφάλαια και δανεισμό (μέρος δανεισμού μέσω προγράμματος Jessica) και συγχρηματοδοτείται από τον ΟΑΣΑ μέσω ΕΣΠΑ. Το έργο εντάσσεται στο Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Αττική» στο πλαίσιο του διαρθρωτικού στόχου σύγκλισης στην Ελλάδα. Το ύψος της συγχρηματοδότησης, η οποία είναι από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) της ΕΕ, ανέρχεται στα 5,3 εκατ. ευρώ και η διαχείριση της συγχρηματοδότησής του πραγματοποιείται από την ΕΥΔ του Ε.Π. «Ψηφιακή Σύγκλιση» κατόπιν εκχώρησης.

Σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων για τη δημοσίευση.


Πηγήhttp://www.oasa.gr/