meallamatia.blogspot.gr

meallamatia.blogspot.gr

Δευτέρα 23 Ιανουαρίου 2017

ΡΑΦΑΕΛΑ ΠΑΣΒΟΥΡΗ: ΚΑΘΕ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΚΑΙ ΜΙΑ ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΨΥΧΗΣ

Ραφαέλα Πασβούρη

Τι και αν έχει συνυπάρξει μουσικά με παγκοσμίου κύρους συνθέτες όπως ο κ. Μίμης Πλέσσας; Τι και αν έχει συνεργαστεί με πολλούς γνωστούς καλλιτέχνες όπως η Ελένη Τσαλιγοπούλου, ο Μπάμπης Στόκας, η Ρίτα Αντωνοπούλου, ο Γεράσιμος Ανδρεάτος  κ.α.; Τι και αν δασκάλα της στη φωνητική ήταν η κα Γιώτα Νέγκα και πλέον η κορυφαία κα Άννα Διαμαντοπούλου;

«Θέλω να πατάω σταθερά στο έδαφος. Δε γίνεται να πάρει το μυαλό μου αέρα γιατί ξέρω πολύ καλά ότι είμαι μόλις στην αρχή της πορείας μου και έχω πολύ δρόμο ακόμα μπροστά μου», μου λέει η δεκαεννιάχρονη τραγουδίστρια και δασκάλα Μουσικοκινητικής αγωγής Μαρία-Ραφαέλα Πασβούρη!

Σεμνή και προσγειωμένη, και ταυτόχρονα γοητευτική και πάντα χαμογελαστή, η Ραφαέλα ονειρεύεται να αφήσει το δικό της στίγμα στο Ελληνικό λαϊκό τραγούδι και δουλεύει σκληρά γι’ αυτό.

Τη γνώρισα πριν δύο χρόνια μέσω της Ορχήστρας των Ονείρων του Μαέστρου κ. Γιάννη Γαβρά και των φιλανθρωπικών εκδηλώσεων που κατά καιρούς συνδιοργανώνουμε.

Και τη συνάντησα, στη σημερινή εποχή της έλλειψης προτύπων και της ηθικής κρίσης που πλήττουν τη νεολαία μας, για να μιλήσει αποκλειστικά στο «Με Άλλα Μάτια», στέλνοντας τη δική της αχτίδα αισιοδοξίας στις καρδιές μας!

Η Ραφαέλα Πασβούρη και ο Βαγγέλης ΑυγουλάςΗ Ραφαέλα Πασβούρη, ο Βαγγέλης Αυγουλάς και ο Γιάννης Γαβράς στο 3ο Music Dream Festival

Πρόσφατα απολαύσαμε τηλεοπτικά τη Ραφαέλα να τραγουδά δίπλα στη δασκάλα της, στην εκπομπή «Στην Υγειά Μας» του Σπύρου Παπαδόπουλου!

Της ζήτησα να μας μιλήσει για την κα Γιώτα Νέγκα:

«Η κυρία Γιώτα λειτουργεί για μένα σαν πρότυπο! Δε μου μαθαίνει μόνο μουσική. Μου φέρεται σαν μαμά και με λέει «η μπέμπα μου»! Καμαρώνω που με έχει επιλέξει να συνεργαζόμαστε και ρουφάω συνεχώς από τις συμβουλές της και τις εμπειρίες της! Λέω δικά της τραγούδια στα live μου, αλλά θα έχω σίγουρα πάρα πολύ άγχος την πρώτη φορά που η δασκάλα μου θα με ακούσει να τραγουδάω κάποιο δικό της τραγούδι», μας εκμυστηρεύεται η Ραφαέλα.

Η Ραφαέλα γεννήθηκε τον Ιούλιο του 1997 στην Αθήνα και από πολύ μικρή ηλικία ασχολήθηκε με το τραγούδι, αφού ο αγαπημένος της θείος, Δημήτρης, ήταν επαγγελματίας μουσικός και εργαζόταν σε κάποιο μουσικό κατάστημα της περιοχής. Η μικρή Ραφαέλα, 8 ετών τότε, τραγουδούσε μερικά από τα τραγούδια του λαϊκού ρεπερτορίου. Μεγαλώνοντας ήθελε να ασχοληθεί παράλληλα με το τραγούδι και την κλασσική κιθάρα, πράγμα που τελικά το κατάφερε!

Φοίτησε στο Μουσικό Γυμνάσιο και Λύκειο Ιλίου, Ενώ παράλληλα παρακολουθούσε μαθήματα κλασσικής κιθάρας, πιάνου, ταμπουρά, αρμονίας και Dictee καθώς επίσης και βυζαντινής μουσικής.

Δεν επαναπαύεται ποτέ! Με Καζαντζίδη, Βιτάλη, Στρ. Διονυσίου, Αλεξίου στα παιδικά της ακούσματα, ο πήχης για την ποιότητα που η Ραφαέλα θα έπρεπε να υπηρετήσει μουσικά, μπήκε εξ αρχής πολύ ψηλά!

Δεν τραγουδά ξένα τραγούδια, «έχουμε τόσο πλούσια ποικιλία στο Ελληνικό τραγούδι που νιώθω ότι με υπερκαλύπτει», μου λέει.

Δεν την ενδιαφέρουν τα ξεσηκωτικά αλλά αναλώσιμα σουξέ της κάθε μόδας. Λέει τραγούδια που την αγγίζει ο στίχος τους και σ’ αυτό δεν κάνει υποχωρήσεις!

«Όταν ανεβαίνω να τραγουδήσω, τα ξεχνάω όλα και ταξιδεύω και σε αυτό το ταξίδι θέλω με όλες μου τις δυνάμεις και τις δυνατότητες, να καταφέρω να παρασύρω και τον κόσμο που με ακούει. Σε κάθε τραγούδι που λέω, θέλω να καταθέτω την ψυχούλα μου. Έχω κάθε φορά άγχος γιατί θέλω να πηγαίνει καλά κάθε εμφάνισή μου και να την ευχαριστιέται ο καθένας που βρίσκεται στο κοινό. Αυτό σημαίνει πολλές, δύσκολες και απαιτητικές πρόβες, γιατί μόνο έτσι πετυχαίνεις ένα καλό live», μας λέει ξεναγώντας μας στη μουσική της καθημερινότητα!

Αυτή την περίοδο έχει ξεκινήσει τις live εμφανίσεις της σε διάφορα μαγαζιά της Αθήνας και της επαρχίας.

-Ερώτηση: «Υπάρχει τραγούδι που να σε λύγισε σε live»;

Απάντηση: «Πολύ πρόσφατα, σε ένα live μου στο Ίλιον, είπα το «Μαμά Γερνάω» της Τάνιας Τσανακλίδου και το αφιέρωσα στη μανούλα μου που ήταν εκεί, αλλά κάπου στα μισά δεν άντεξα και δάκρυσα», μας εξομολογείται.

Η Ραφαέλα Πασβούρη με το μαέστρο Γιάννη ΓαβράΗ Ραφαέλα Πασβούρη στη σκηνή τραγουδάει

Μουσικές στιγμές ΡαφαέλαςΗ Ραφαέλα στη σκηνή

Οι σημαντικότεροι σταθμοί της ζωής της χρονολογικά:
Απρίλιος 2013 συμμετέχει στο αφιέρωμα του Μίκη Θεοδωράκη, που διοργάνωσε το  Μουσικό σχολείο Ιλίου, στο έργο Άξιον Εστί με τη φιλική συμμετοχή του μεγάλου ερμηνευτή κ. Λάκη Χαλκιά.
Σεπτέμβριος 2013 γίνεται μέλος της Ορχήστρας των Ονείρων, μια αφιερωματική ορχήστρα, με μαέστρο τον δεξιοτέχνη του μπουζουκιού κ. Ιωάννη Γαβρά. Από τότε μέχρι και σήμερα είναι αναπόσπαστο μέλος της Ορχήστρας των Ονείρων. Η Ραφαέλα έχει ήδη συνεργαστεί, μέσο της Ορχήστρας των Ονείρων, με τους Μίμη Πλέσσα, Ελένη Τσαλιγοπούλου, Ρίτα Αντωνοπούλου, Γεράσιμο Ανδρεάτο, Μιχάλη Δημητριάδη, Μπάμπη Στόκα, Μαρία Αναματερού, Άκη Δείξιμο. Έχει λάβει μέρος στα τρία φεστιβάλ που διοργάνωσε το μουσικό εργαστήρι ¨Η Οδός Ονείρων¨ του μαέστρου κ. Ιωάννη Γαβρά  με την επωνυμία Music Dream Festival.
  Σεπτέμβριο 2015 βρίσκεται κοντά στη μεγάλη ερμηνεύτρια και δασκάλα κα. Γιώτα Νέγκα η οποία της μεταδίδει πέρα από τη θετική της ενέργεια, τις μουσικές της  γνώσεις και εμπειρίες.
Νοέμβριος 2016, συναντά ένα κομβικό πρόσωπο στο χώρο του σύγχρονου – ελληνικού τραγουδιού, την πλέον γνωστή κι αγαπημένη καθηγήτρια φωνητικής κα. Άννα Διαμαντοπούλου στο Εθνικό Ωδείο Αθηνών η οποία αναλαμβάνει προσωπικά την νεαρή Ραφαέλα.
Από το Σεπτέμβριο 2016 ξεκίνησε να εργάζεται ως δασκάλα στο τμήμα Μουσικοκινητικής στο Μουσικό εργαστήρι ¨Η Οδός Ονείρων¨ ενώ παράλληλα  δημιουργεί την μπάντα της με εξαίρετους μουσικούς όπως:

o Ιωάννη Γαβρά Μπουζούκι
o Θέμο Ζαχαράκη Κιθάρα
o Βασίλη Μαντζοράκη Πιάνο
o Αλέξανδρο Πάσχο Ηλ. Μπάσο
o Φώτη Richard Κοκαβέση Κρουστά
o Παναγιώτη Αποσπόρη Τεχνικός ήχου

Αυτή την περίοδο ολοκληρώνει την πρώτη της δισκογραφική δουλειά, με το CD Single της που έχει τίτλο «Καρδιά Μου Σ’ Ακολούθησα», να κυκλοφορεί σύντομα και  Διαδικτυακά!

Απολαύστε το ομώνυμο τραγούδι της Ραφαέλας Πασβούρη, σε στίχους και μουσική του Μαέστρου κ. Γιάννη Γαβρά,  πατώντας εδώ:
https://www.youtube.com/watch?v=fBwYQQwUUKw

Το CD Single συμπληρώνουν τα τραγούδια «Μη Γυρίσεις» και «Αν Είναι Δυνατόν» σε στίχους του Σπύρου Παπακωνσταντίνου και μουσική του Γιάννη Γαβρά, καθώς και τα «Φύσηξε ο Μπάτης» και «Όταν Πέφτει Η Νύχτα» σε στίχους και μουσική του κ. Γαβρά, ο οποίος έχει και όλη τη μουσική επιμέλεια του δίσκου της Ραφαέλας Πασβούρη.

Στο CD της Ραφαέλας θα συμπεριληφθούν επίσης και τα τραγούδια «Ήσουνα Ψέμα» σε στίχους του Βαγγέλη Αυγουλά και μουσική του Βασίλη Μαντζοράκη, καθώς και το «Και Οι Δυό Μαζί» σε στίχους και μουσική Βασίλη Μαντζοράκη.

 Ραφαέλα Πασβούρη.Ραφαέλα Πασβούρη.
Τη ρωτάω για το «δυνατότερο» της ντουέτο ως σήμερα και αμέσως μου απαντά: «Ήταν το «Σε βλέπω στο ποτήρι μου» που είπα μαζί με άλλο ένα μουσικό μου πρότυπο, την κα Ρίτα Αντωνοπούλου, το περασμένο Καλοκαίρι στο Άλσος Περιστερίου, στο αφιέρωμα του 3ου Music Dream Festival στον κ. Μίμη Πλέσσα, για την υποστήριξη των Παιδικών Χωριών SOS Ελλάδος».

Η Ραφαέλα ζει στο Γαλάτσι, όπου τον περασμένο Σεπτέμβρη τραγούδησε μαζί με την Ορχήστρα Των Ονείρων, σε εκδήλωση του Δήμου για την ενίσχυση του Κοινωνικού Παντοπωλείου της πόλης της, ενώ εκεί θα φιλοξενηθεί το ερχόμενο Καλοκαίρι και το 4ο Music Dream Festival, με στόχο την προώθηση του κοινωνικού έργου του Συλλόγου Γονέων Παιδιών με καρκίνο «Η Φλόγα».

«Μετά από 11 χρόνια, ξαναβρέθηκα να τραγουδάω στο Θεατράκι στο Άλσος Βείκου, εκεί που 8 χρονών δίπλα στον θείο μου, είπα το πρώτο μου τραγούδι, τον Κεμάλ», διηγείται συγκινημένη.

Μας μιλά με νοσταλγία και αγάπη για τον τόπο καταγωγής της, τη Μυτιλήνη, ενώ ιδιαίτερη αναφορά κάνει στο πανέμορφο Μοναστήρι του Αγίου Ραφαήλ, στον οποίο Άγιο είναι ταμένη και από εκείνον πήρε και το όνομά της.

«Η Μυτιλήνη μας, εδώ και δύο χρόνια, έχει ανοίξει την αγκαλιά της στους πρόσφυγες και στους μετανάστες που το έχουν ανάγκη, στέλνοντας εκ μέρους όλης της Ελλάδας, ένα ηχηρό μήνυμα ανθρωπιάς».

Η Ραφαέλα ονειρεύεται κάποια στιγμή να κάνει οικογένεια.

Έχει πει και θα συνεχίσει να λέει, ορθά κοφτά «Όχι» στον «εύκολο» δρόμο καριέρας των ηθικών συμβιβασμών και των ποιοτικών παραχωρήσεων.

Ποια τα μουσικά της όνειρα πλην της δισκογραφίας;

«Θέλω να εμφανιστώ σε μουσική σκηνή. Επίσης θα ήθελα πάρα πολύ να συνεργαστώ κάποια στιγμή με τις κυρίες Χαρούλα Αλεξίου και Ελένη Βιτάλη, καθώς και με τη δασκάλα μου τη Γιώτα Νέγκα, αλλά και να συνυπάρξω μουσικά με τον αγαπημένο μου συνθέτη κ. Χρήστο Νικολόπουλο».

-Ερώτηση: «Που θέλεις να πεις «Ευχαριστώ» για τη μέχρι τώρα πορεία σου;

Απάντηση: «Πάνω από όλα στους γονείς μου, που με στηρίζουν σε κάθε βήμα μου και με βοήθησαν να είμαι αυτό που είμαι σήμερα!

Και τι να πρωτοπώ για τον μέντορά μου, τον κ. Γιάννη Γαβρά; Ο μαέστρος πλέον είναι συνέχεια δίπλα μου! Και θυμάμαι ότι εντάχθηκα δύσκολα στην ομάδα του και στην Ορχήστρα των Ονείρων! Είχα πάει σε πάρα πολλές πρόβες που απλά παρακολουθούσα και δεν έλεγα ούτε μισό τραγούδι, αλλά αυτό με δίδαξε ότι με την επιμονή και με τη σκληρή δουλειά χτίζεις τα πάντα!

Και φυσικά χρωστάω πάρα πολλά στην κυρία Γιώτα Νέγκα και στη νέα δασκάλα που μου σύστησε και είναι πολύ μεγάλη η τιμή μου που με ανέλαβε, στην κυρία Άννα Διαμαντοπούλου στο Εθνικό Ωδείο. Και φυσικά ευχαριστώ την κα Ελένη Τσαλιγοπούλου, η οποία το Καλοκαίρι του 2015 με άκουσε και προσωπικά εκείνη με σύστησε στην κα Γιώτα Νέγκα».

Τη ρώτησα για τη σημερινή εποχή και τους συνομηλίκους της, θέλοντας να σας μεταφέρω τον παλμό των εικοσάχρονων νέων, των παιδιών σας και των φίλων μας:

«Λόγω της κρίσης και των πολλών καθημερινών δυσκολιών, στους συνομηλίκους μου κυριαρχεί η απογοήτευση. Και πολλοί φεύγουν και στο εξωτερικό. Για μένα αυτό δεν είναι η πρώτη μου επιλογή. Αγαπώ την Ελλάδα και θέλω να μείνω εδώ, να παλέψω κόντρα στα δύσκολα».

Και για να ζηλέψετε, σας λέω ότι με τη Ραφαέλα έχουμε συμφωνήσει στα live της να μου αφιερώνει το τραγούδι «Εθνική Οδός» του Αντώνη Βαρδή, το λέει εκπληκτικά!

Άφησα ως επίλογο, το μήνυμα της:
«Να μην εγκαταλείπουμε αυτά που πιστεύουμε»!

Μάθετε περισσότερα για τη Μαρία-Ραφαέλα Πασβούρη και παρακολουθήστε την περαιτέρω μουσική της πορεία μέσα από το προσωπικό της Ιστολόγιο και τα social media, πατώντας εδώ:

Official Youtube channel:

Ραφαέλα ΠασβούρηΡαφαέλα Πασβούρη


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου