meallamatia.blogspot.gr

meallamatia.blogspot.gr

Τρίτη, 31 Οκτωβρίου 2017

Ο ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΑΡΓΥΡΟΣ ΕΖΗΣΕ ΤΟ 10ο ΔΕΙΠΝΟ ΣΤΟ ΣΚΟΤΑΔΙ

Ο Βαγγέλης Αυγουλάς συνοδεύει τον Κωνσταντίνο Αργυρό στην αίθουσα του Δείπνου

Αργυρός: Δείτε που δείπνησε για καλό σκοπό 

Στο δέκατο “Δείπνο στο σκοτάδι – Dinner in the Dark” που διοργάνωσε η επιτροπή Νεολαίας του Πανελληνίου Συνδέσμου Τυφλών στο χώρο εστίασης “Έπαυλη” στο Χαϊδάρι παραβρέθηκε το περασμένο Σάββατο ο Κωνσταντίνος Αργυρός.

Ο δημοφιλής καλλιτέχνης, πάντα δίπλα σε τέτοιες αξιόλογες πρωτοβουλίες , καλεσμένος του επικεφαλής της Νεολαίας του Πανελληνίου Συνδέσμου Τυφλών κου Βαγγέλη Αυγουλά , συμμετείχε στην πρωτότυπη αυτή εμπειρία!

Το “Δείπνο στο σκοτάδι – Dinner in the Dark” είναι μια πρωτότυπη εκδήλωση κοινωνικής ευαισθητοποίησης που αποτελεί ένα διαδραστικό ταξίδι στον κόσμο των αισθήσεων και μία μοναδική βιωματική εμπειρία.

Ξυπνά κι οξύνει τις υπόλοιπες αισθήσεις, πλην της οράσεως, ενώ βοηθά επίσης τον κόσμο να ευαισθητοποιηθεί και να κατανοήσει καλύτερα την κατάσταση και την καθημερινότητα μιας μεγάλης ομάδας συνανθρώπων μας.

Σημειώνεται ότι, οι σερβιτόροι που θα καθοδηγούσαν και σέρβιραν τους καλεσμένους είναι ειδικά εκπαιδευμένοι τυφλοί και βλέποντες εθελοντές, στα πρότυπα των Ευρωπαϊκών «Dinner in The Dark».

Οι παρευρισκόμενοι δείπνησαν στο απόλυτο σκοτάδι, λαμβανομένων εκ των προτέρων όλων των απαραίτητων μέτρων ασφαλείας αφήνοντας για λίγο στην άκρη την όραση τους! Μέχρι σήμερα, τη διοργάνωση έχουν απολαύσει πάνω από 1.800 άτομα ανά την Ελλάδα!


Η εκδήλωση έχει πάντα μη κερδοσκοπικό χαρακτήρα, γι’ αυτό και τα όποια έσοδα προκύπτουν , διατίθενται πάντα υπέρ ενός κοινωνικού φορέα. Αυτή τη φορά, διατέθηκαν στο Σωματείο Ναυτικών Γονέων Παιδιών με Αναπηρίες «Η ΑΡΓΩ».

Ο Βαγγέλης Αυγουλάς και ο Κωνσταντίνος Αργυρός

Ο Βαγγέλης Αυγουλάς συνοδεύει τον Κωνσταντίνο Αργυρό στην αίθουσα του Δείπνου



ΠΕΡΙΠΟΥ ΧΙΛΙΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΚΑΙ ΜΑΘΗΤΡΙΕΣ ΣΤΙΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΕΞΟΙΚΕΙΩΣΗΣ ΜΕ ΤΗΝ ΟΠΤΙΚΗ ΑΝΑΠΗΡΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΑΡΞΗ ΤΗΣ ΦΕΤΙΝΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ!



Μαθητές με σηκωμένα χέρια περιμένουν να κάνουν ερωτήσεις στο Βαγγέλη
32ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών
Ο Βαγγέλης δείχνει στους μαθητές πως χρησιμοποιεί το λευκό μπαστούνι
Δημοτικό Σχολείο «Άγιος Ιωσήφ»

-«Κ. Βαγγέλη, δε στενοχωριέστε που δε βλέπετε τη μητέρα σας»;
-«Μπορεί να μην τη βλέπω αλλά τη νιώθω συνεχώς κοντά μου. Θα στενοχωριόμουν σίγουρα αν δε με αγκάλιαζε και δεν την αγκάλιαζα».

-«Αν θέλετε μπορείτε να γίνετε καλός δικαστής, γιατί δε θα επηρεάζεστε από το αν κάποιος είναι άσχημος ή όμορφος για να βγάλετε απόφαση».

-«Οπότε πώς γίνεται να μη μπερδεύεστε αν ακουμπήσετε έναν άντρα που δεν έχει γένια αλλά έχει μακριά μαλλιά»;
-«Θα τον αναγνωρίσω από τη φωνή»!

Αυτά είναι μόνο μερικά από τα δεκάδες όμορφα στιγμιότυπα συναισθηματικής αλληλεπίδρασης και διαλόγου, που έχει ζήσει ο νεαρός δικηγόρος και Επικεφαλής της Νεολαίας του Πανελληνίου Συνδέσμου Τυφλών Βαγγέλης Αυγουλάς, στις επισκέψεις του σε σχολεία με στόχο την εξοικείωση των παιδιών με την αναπηρία.

Μόνο τον πρώτο πλήρη σχολικό μήνα, δηλαδή τον Οκτώβρη του 2017, ο κ. Αυγουλάς έχει συναναστραφεί με περίπου χίλιους μαθητές και μαθήτριες όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης, στα πλαίσια του εκπαιδευτικού προγράμματος του ΣΚΕΠ «Μαθαίνω να βλέπω τον άνθρωπο».

Ο Βαγγέλης δείχνει τεχνικές συνοδείας
3ο Δημοτικό Σχολείο Αιγάλεω

Οι μαθητές κάνουν βιωματικό με μάσκα
3ο Δημοτικό Σχολείο Αιγάλεω

Από φέτος ο Σ.Κ.Ε.Π. και ο Βαγγέλης Αυγουλάς έχουν εντατικοποιήσει την ήδη γόνιμη συνεργασία τους τα τελευταία 10 χρόνια, με στόχο την πανελλαδική υλοποίηση του Εκπαιδευτικού Προγράμματος Ενημέρωσης & Εξοικείωσης με την Αναπηρία "Μαθαίνω να βλέπω τον άνθρωπο" του Σ.Κ.Ε.Π.  Το πρόγραμμα απευθύνεται σε μαθητές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, στο σχολικό πλαίσιο και σε διδακτική ώρα.

Μέσω ενός ανοιχτού διαλόγου ενημέρωσης & αφύπνισης, από εμψυχωτές/ομιλητές με αναπηρία, το Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα επιδιώκει να αλλάξει το βλέμμα των μαθητών ως προς την διαφορετικότητα και να τους εισαγάγει στην έννοια της κοινωνικής αποδοχής και ισότητας. 

Πέρα από την εξοικείωση με την αναπηρία, είναι ένα μάθημα ζωής που διαμορφώνει ένα καινούργιο κώδικα επικοινωνίας, χτίζοντας μέσα από την βιωματική διαδικασία, σχέσεις κατανόησης, σεβασμού και αποδοχής, ενώ ταυτόχρονα ενδυναμώνει την έννοια του κοινωνικού συνόλου, της συντροφικότητας και της συνείδησης. 

Ο κ. Αυγουλάς τη φετινή σχολική χρονιά, έχει ήδη επισκεφθεί μεταξύ άλλων το 1ο Γυμνάσιο Βριλησσίων, το Ράλλειο Γυμνάσιο Θηλέων Πειραιά, το 32ο και 51ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών, το 15ο Δημοτικό Σχολείο Αχαρνών, το 2ο Γυμνάσιο Αλίμου, το 3ο Δημοτικό Σχολείο Αιγάλεω  και το Δημοτικό Σχολείο «Άγιος Ιωσήφ», ενώ επόμενοι σταθμοί του μεταξύ άλλων είναι και σχολεία σε Αγρίνιο, Χανιά και Καρδίτσα!

Ο Βαγγέλης μιλάει στους μαθητές
Ράλλειο Γυμνάσιο Θηλέων Πειραιά

Ο Βαγγέλης δείχνει ανάγλυφη απεικόνιση του Παρθενώνα
Ράλλειο Γυμνάσιο Θηλέων Πειραιά

Στόχοι του Εκπαιδευτικού Προγράμματος:
  1. Η άρση των προκαταλήψεων & του αποκλεισμού των νέων με αναπηρία μέσω της αφύπνισης και αλλαγής στάσης του γενικού πληθυσμού.
  2. Η ενσωμάτωση των ατόμων με αναπηρία στην καθημερινότητα, με σκοπό την κοινωνική τους ένταξη.
Ενδεικτικά αναφέρουμε τα ετήσια αποτελέσματα του Σ.Κ.Ε.Π.:
  • Υλοποίηση 5 Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων κάθε σχολική εβδομάδα
  • Αφύπνιση & εκπαίδευση 16.000 νέων με και χωρίς αναπηρία 
  • Συνεργασία με 170 θεσμικούς, δημόσιους & ιδιωτικούς φορείς, σχολεία γενικής & ειδικής αγωγής, πανελλαδικά

"Πιστεύω ότι τα παιδιά, οι ενεργοί πολίτες του αύριο, είναι η τελευταία μας ελπίδα σαν κοινωνία, για κάτι καλύτερο, για κάτι πιο ουσιαστικό. Και η αληθινή, ανιδιοτελής αλληλεπίδραση με τα παιδιά, είναι πραγματική επένδυση! Επέλεξα λοιπόν και φέτος, πιο εντατικά, να δώσω μαζί με τον Σ.Κ.Ε.Π. τη μάχη για το καλύτερο Αύριο της αλληλοαποδοχής και του σεβασμού της διαφορετικότητας", δήλωσε σχετικά ο κ. Αυγουλάς.

Ο Βαγγέλης διαβάζει σελίδα braille στα παιδιά
15ο Δημοτικό Σχολείο Αχαρνών
Ο Βαγγέλης μιλάει στα παιδιά
2ο Γυμνάσιο Αλίμου


Ο Βαγγέλης διαβάζει σελίδα braille στα παιδιά
51ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών

Μαθήτριες αγγίζουν σελίδα braille
3ο Δημοτικό Σχολείο Αιγάλεω

Ο Βαγγέλης μιλάει στα παιδιά
1ο Γυμνάσιο Βριλησσίων



Δευτέρα, 30 Οκτωβρίου 2017

ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ ΣΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ: ΑΣ ΜΙΛΗΣΟΥΜΕ ΣΟΒΑΡΑ ΓΙΑ ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΟΤΗΤΑ

ο Βαγγέλης Αυγουλάς και ο Στέλιος Κυμπουρόπουλος

Από το 2006, οπότε ιδρύθηκε και άρχισε την επίσημη λειτουργία της ως Υπηρεσία του Πανεπιστημίου Αθηνών, η Μονάδα Προσβασιμότητας για Φοιτητές με Αναπηρία (ΜοΠροΦμεΑ), έχει ως αποστολή «τη διασφάλιση στην πράξη της ισότιμης πρόσβασης στις ακαδημαϊκές σπουδές των φοιτητών με διαφορετικές ικανότητες, και απαιτήσεις, και ιδιαίτερα των Φοιτητών με Αναπηρία (ΦμεΑ)».

Οι ανάγκες των φοιτητών με αναπηρία συνοψίζονται σε μια λέξη: «Πρόσβαση». Πρόσβαση στη διαπροσωπική τους επικοινωνία με μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας, δηλαδή συμφοιτητές, καθηγητές, υπαλλήλους. Πρόσβαση στον δομημένο χώρο του Πανεπιστημίου, στο έντυπο ή ηλεκτρονικό εκπαιδευτικό υλικό, στον πίνακα και τις ανακοινώσεις στις αίθουσες διδασκαλίας, στις εξετάσεις των μαθημάτων, στις πληροφορίες και το περιεχόμενο του Ιστού.

Ο καθηγητής κος Κουρουπέτρογλου κατά την παρουσίαση τουΟι κύριοι Κουρουπέτρογλου, Πολυμενέας, Παπαγεωργίου


Συγκινητική ήταν η ατμόσφαιρα στην επετειακή εκδήλωση για τα 10 χρόνια της Μονάδας Προσβασιμότητας, η οποία πραγματοποιήθηκε στο Κεντρικό Κτίριο του ΕΚΠΑ, το απόγευμα της Τρίτης 17 Οκτωβρίου 2017.

Στην Μονάδα Προσβασιμότητας για Φοιτητές με Αναπηρία υλοποιείται ένα σύστημα υπηρεσιών που εξυπηρετεί τις ανάγκες πρόσβασης σε τρία επίπεδα:

α) Υπηρεσίες πρόσβασης που απευθύνονται άμεσα στο φοιτητή με αναπηρία (ΦμεΑ),
β) Υπηρεσίες πρόσβασης που εφαρμόζονται στο περιβάλλον του ΦμεΑ και
γ) Υπηρεσίες προώθησης της προσβασιμότητας.

Οι υπηρεσίες πρώτου επιπέδου περιλαμβάνουν: συστηματική καταγραφή των συγκεκριμένων αναγκών κάθε ΦμεΑ, αξιολόγηση των ικανοτήτων του, προσωπικές Υποστηρικτικές Τεχνολογίες, καθημερινή μεταφορά προς και από το Πανεπιστήμιο φοιτητών που χρησιμοποιούν αναπηρικό αμαξίδιο, προσβάσιμο εκπαιδευτικό υλικό (συγγράμματα, σημειώσεις, διαφάνειες, κλπ), τηλεδιερμηνεία στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα, και ψυχολογική συμβουλευτική υποστήριξη.

Οι υπηρεσίες δευτέρου επιπέδου περιλαμβάνουν: προσβασιμότητα στον δομημένο χώρο του Πανεπιστημίου, προσβάσιμους σταθμούς εργασίας στις βιβλιοθήκες, κατευθυντήριες οδηγίες (π.χ. για τον τρόπο συμμετοχής στις εξετάσεις των ΦμεΑ) και κατάρτιση του προσωπικού του Πανεπιστημίου και των εθελοντών υποστήριξης των ΦμεΑ.

Το τρίτο επίπεδο υπηρεσιών, περιλαμβάνει υπηρεσίες αξιολόγησης της προσβασιμότητας ιστοθέσεων, οργάνωση ημερίδων και σεμιναρίων, παραγωγή έντυπου και ηλεκτρονικού ενημερωτικού υλικού, διάδοση της τεχνογνωσίας και συμμετοχή σε ερευνητικά και αναπτυξιακά έργα.

Ο Πρύτανης κος Δημόπουλος κατά τη διάρκεια της ομιλίας του, δίπλα του η διερμηνέαςΟ Αναπληρωτής Πρύτανης κος Πολυμενέας κατά τη διάρκεια της ομιλίας του, δίπλα του η διερμηνέας

Την εκδήλωση άνοιξε με ομιλία του ο Πρύτανης του ΕΚΠΑ καθηγητής κ. Μελέτιος – Αθανάσιος Δημόπουλος, ενώ βραβεύτηκαν φοιτητές του ΕΚΠΑ που προσφέρουν εθελοντικά τις υπηρεσίες τους στη Μονάδα.

Χαιρετισμούς απηύθυναν ο Διευθυντής Ειδικής Αγωγής του Υπουργείου Παιδείας και εκπρόσωπος του αρμόδιου Υπουργού κ. Π. Κασιανός και ο εκπρόσωπος της ΕΣΑμεΑ κ. Κ. Γαργάλης, ενώ το συντονισμό της και σχετική κεντρική ομιλία είχε ο Καθηγητής Γεώργιος Πολυμενέας, Αναπληρωτής Πρύτανης Φοιτητικής Μέριμνας του ΕΚΠΑ.

Ο Βαγγέλης Αυγουλάς και ο Παναγιώτης ΚασσιανόςΟ κύριος Γαργάλης κατά την ομιλία του

Εκτός από τις υπηρεσίες της Μονάδας Προσβασιμότητας στις οποίες ο ΦμεΑ μπορεί να έρχεται σε άμεση επικοινωνία για τα καθημερινά προβλήματα που συναντά στις σπουδές του, σε κάθε ένα από τα Τμήματα των Σχολών του Πανεπιστημίου, έχει θεσμοθετηθεί ο Σύμβουλος Καθηγητής ΦμεΑ, με τον οποίο μπορεί να συζητά ο Φοιτητής με Αναπηρία τα ιδιαίτερα προβλήματα που αντιμετωπίζει σε κάθε μάθημα, όπως για παράδειγμα τον τρόπο συμμετοχής του στις εξετάσεις και στις εργαστηριακές ασκήσεις. Ο Σύμβουλος Καθηγητής ΦμεΑ αποτελεί τον συνδετικό κρίκο μεταξύ του ΦμεΑ, των υπολοίπων καθηγητών στο συγκεκριμένο Τμήμα και της Μονάδας Προσβασιμότητας. Με τον τρόπο αυτό κάθε καθηγητής του Πανεπιστημίου Αθηνών έχει ένα σημείο αναφοράς για να συζητά τα θέματα που σχετίζονται με τους φοιτητές του που έχουν αναπηρίες, όπως για παράδειγμα, πώς θα αντιμετωπίσει στο αμφιθέατρο ένα κωφό φοιτητή ή πώς θα επικοινωνήσει τηλεφωνικά μαζί του, πώς θα εξετάσει γραπτά έναν τυφλό φοιτητή ή τον φοιτητή χωρίς δεξιότητες στα χέρια. Επίσης, στις Γραμματείες κάθε Τμήματος των Σχολών του Πανεπιστημίου έχει ορισθεί αρμόδιος υπάλληλος για την εξυπηρέτηση των ΦμεΑ με τον οποίο οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνούν με εναλλακτικούς προσβάσιμους τρόπους.

Η Υπηρεσία Εθελοντισμού αποτελεί τη νεότερη δραστηριότητα της Μονάδας Προσβασιμότητας Φοιτητών με Αναπηρία. Ξεκίνησε να λειτουργεί τον Νοέμβριο του 2010 και μέχρι σήμερα έχει εκπαιδεύσει 360 εθελοντές. Η ανταπόκριση των φοιτητών στο πρόγραμμα εθελοντισμού είναι σημαντική και ολοένα αυξανόμενη. Η υπηρεσία εθελοντισμού αναλαμβάνει να βρει εθελοντές συμφοιτητές που μπορούν να υποστηρίζουν τις πρόσθετες ανάγκες ενός ΦμεΑ στις καθημερινές ακαδημαϊκές του δραστηριότητες, δηλαδή, στη μετακίνηση χρηστών αναπηρικών αμαξιδίων, στον χειρισμό αντικειμένων (βιβλίων, εργαστηριακών οργάνων, κλπ), στην ενημέρωση για ανακοινώσεις διδασκόντων, εργαστηρίων, γραμματειών, στη συγκέντρωση των συγγραμμάτων από τα σημεία διανομής, στη συγγραφή σημειώσεων κατά τις παραδόσεις, στην παραγωγή προσβάσιμων συγγραμμάτων, στη μελέτη, στην εκμάθηση χρήσης υπολογιστών. Κάθε εθελοντής πριν αναλάβει τα καθήκοντά του, καταρτίζεται μέσα από ένα βιωματικό ειδικό πρόγραμμα της Μονάδας Προσβασιμότητας σε πρακτικά θέματα επικοινωνίας, συνοδείας και υποστήριξης των ΦμεΑ.

Ως σήμερα, με δεδομένο το μέγεθος του Πανεπιστημίου Αθηνών, η ΜοΠροΦμεΑ κατάφερε να πετύχει  σε αρκετά υψηλό βαθμό τους στόχους που είχε θέσει. Εξυπηρετεί περισσότερους από 665 φοιτητές με αναπηρία: 71 φοιτητές με τύφλωση ή σοβαρή απώλεια όρασης, 69 με απώλεια ακοής, 40 με απώλεια ομιλίας, 178 με κινητικές αναπηρίες και 307 με άλλες αναπηρίες ή χρόνιες παθήσεις.

Η κα Δανάη Μπασαντή

Η κα Δανάη Μπασαντή, Φοιτήτρια Φιλοσοφικής Σχολής με κινητικά προβλήματα, εξήγησε πώς τη βοηθά, παρά τα εμπόδια της οικονομικής κρίσης, η Μονάδα Προσβασιμότητας σήμερα, στην καθημερινότητα των σπουδών της.

Ο ψυχίατρος κ. Στέλιος Κυμπουρόπουλος και ο Δικηγόρος κ. Βαγγέλης Αυγουλάς, νέοι επιστήμονες με αναπηρία, απόφοιτοι των αντίστοιχων σχολών του ΕΚΠΑ και ιδρυτικά μέλη της Επιτροπής Προσβασιμότητας Φοιτητών με Αναπηρία, ανέβηκαν μαζί στο βήμα και με άφθονο χιούμορ αλλά και αυστηρές αιχμές για τις παραλείψεις, σκιαγράφησαν τις δυσκολίες και τα επιτεύγματα της πρώτης δεκαετίας λειτουργίας μιας μονάδας πρότυπο και έβαλαν τον πήχη ψηλότερα για τη συνέχεια, παραδίδοντας τη σκυτάλη πλέον σε νεότερους τους, φοιτητές εκπροσώπους στον αγώνα για ένα σύγχρονο και φιλικό πανεπιστήμιο για όλους.

Η Μονάδα Προσβασιμότητας του Πανεπιστημίου Αθηνών σήμερα στελεχώνεται από: πτυχιούχο πληροφορικής με εξειδίκευση στις παραγωγή προσβάσιμων συγγραμμάτων, διερμηνέα της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας η οποία εκτελεί και χρέη γραμματέα, κοινωνιολόγο υπεύθυνη για την Υπηρεσία Εθελοντισμού, υπάλληλο υπεύθυνη της Υπηρεσίας Μεταφοράς, ψυχολόγο (μερικής απασχόλησης) και τρεις οδηγούς για τα δύο ειδικά οχήματα μεταφοράς ΦμεΑ. Εκτός από τους οδηγούς (ένας εκ των οποίων είναι μόνιμος υπάλληλος και δύο είναι αορίστου χρόνου), τις αμοιβές του υπόλοιπου προσωπικού καλύπτει το Πανεπιστήμιο Αθηνών με ίδιους πόρους.

Ο Βαγγέλης Αυγουλάς και ο Γιώργος ΚουρουπέτρογλουΟ Βαγγέλης Αυγουλάς με τους Καθηγητές κυρίους Καράκωστα και Κουρουπέτρογλου

Δύο χαρακτηριστικές δράσεις της Μονάδας Προσβασιμότητας οι οποίες αποτελούν κοινωνική προσφορά προς όλη την κοινότητα των ΑμεΑ:

  • Η Συλλογή mΑΘΗΝΑ  (http://access.uoa.gr/mATHENA) Παρέχει στους ΦμεΑ αλλά και σε όλα τα Άτομα με Αναπηρία αλλά και τους επαγγελματίες εκατοντάδες δωρεάν λύσεις Υποστηρικτικών Τεχνολογιών Πληροφορικής για φορητές συσκευές (έξυπνα τηλέφωνα και tablets). Οι Υποστηρικτικές Τεχνολογίες που προσφέρονται από το mΑΘΗΝΑ παρουσιάζονται με έναν οργανωμένο και συστηματικό τρόπο, αφού έχουν εγκατασταθεί και δοκιμαστεί στο Εργαστήριο Φωνής και Προσβασιμότητας του Πανεπιστημίου Αθηνών (http://speech.di.uoa.gr). Η περιήγηση στη συλλογή mΑΘΗΝΑ μπορεί να γίνει με βάση την αναπηρία ή το λειτουργικό σύστημα της συσκευής ή την κατηγορία της εφαρμογής. 
  • Οδηγίες παραγωγής προσβάσιμων εγγράφων και παρουσιάσεων (http://access.uoa.gr/DAG) Παρέχει σαφείς οδηγίες προς όλους τους συγγραφείς κειμένων ή παρουσιάσεων, καθηγητές πανεπιστημίου αλλά και ιδιώτες ή στελέχη του δημοσίου (όπως εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων) ώστε τα αρχεία που αναπτύσσουν να είναι σε προσβάσιμη μορφή, δηλαδή να μπορούν να τα χρησιμοποιούν αποτελεσματικά περισσότεροι άνθρωποι, συμπεριλαμβανομένων και των Ατόμων με Αναπηρία. Οι οδηγίες δίνονται σε δύο μορφές: σύντομες (1~3 σελίδες) και αναλυτικές (20~40 σελίδες με εικόνες). Οι οδηγίες: α) αφορούν κείμενα και παρουσιάσεις όλων των ειδών (π.χ. επιστολές, θέματα εξετάσεων, σημειώσεις, βιβλία, διαφάνειες μαθήματος ή ομιλίας)  και β) μπορούν να εφαρμοστούν κατά τη δημιουργία νέων κειμένων και παρουσιάσεων ή την τροποποίηση υφιστάμενων κειμένων και παρουσιάσεων. Δίνονται οδηγίες για το MS-Word και MS-PowerPoint (εκδόσεις 2007 ή 2010 ή 2013), LibreOffice 4.0 (Writer & Impress), LaTex και PDF καθώς και ειδικές οδηγίες για πολυτονικά κείμενα ή κείμενα με μαθηματικές εκφράσεις ή πολύγλωσσα κείμενα.

Η οικονομική κρίση, όπως είναι αναμενόμενο, έχει επηρεάσει τη λειτουργία της υπηρεσίας. Τα τελευταία χρόνια η ΜοΠροΦμεΑ προσπαθεί να διατηρήσει τον υψηλό βαθμό υπηρεσιών που προσφέρει στους φοιτητές με αναπηρία. Και αυτό επιτεύχθηκε σε πολύ μεγάλο βαθμό, κυρίως μέσω της χρηματοδότησης των δραστηριοτήτων της Μονάδας Προσβασιμότητας από τους ίδιους πόρους του Πανεπιστημίου Αθηνών. Τα τελευταία χρόνια το προσωπικό μειώθηκε κατά έναν πληροφορικό ειδικό στις Υποστηρικτικές Τεχνολογίες για ΑμεΑ και έναν οδηγό της Υπηρεσίας Μεταφοράς (η Υπηρεσία Μεταφοράς λειτουργεί καθημερινά με δύο βάρδιες και για τα δύο ειδικά οχήματα).

Το Πανεπιστήμιο Αθηνών έχει γίνει σημαντικά πιο φιλικό μέσα από τη λειτουργία της Μονάδας Προσβασιμότητας για Φοιτητές με Αναπηρία. Δύο στοιχεία τεκμηριώνουν συμπληρωματικά την εκτίμηση αυτή:

Πρώτον, μεγαλύτερος αριθμός μαθητών με αναπηρία ενδιαφέρονται να γίνουν φοιτητές του Ε.Κ.Π.Α., επειδή γνωρίζουν ότι θα έχουν υποστήριξη στις σπουδές τους.

Δεύτερον, αρκετά Πανεπιστήμια της χώρας μας αλλά και του εξωτερικού έχουν ζητήσει μεταφορά τεχνογνωσίας για να δημιουργήσουν αντίστοιχες Μονάδες Προσβασιμότητας.

Σήμερα, το πανεπιστήμιο Αθηνών εξυπηρετεί περισσότερους από 665 φοιτητές με αναπηρία: 71 φοιτητές με τύφλωση ή σοβαρή απώλεια όρασης, 69 με απώλεια ακοής, 40 με απώλεια ομιλίας, 178 με κινητικές αναπηρίες και 307 με άλλες αναπηρίες ή χρόνιες παθήσεις.

Περισσότερες πληροφορίες για την ΜοΠροΦμεΑ παρέχονται στην ιστοθέση: http://access.uoa.gr

Ο Βαγγέλης Αυγουλάς με τον Παναγιώτη Μαρκοστάμο και το Δημήτρη Σηφάκη
Βράβευση εθελοντών φοιτητών